Licitația pentru realizarea de piste de biciclete pe Calea Turzii și pe strada Observatorului, lansată inițial la începutul anului și anulată ulterior din cauza lipsei de oferte, a fost relansată, recent, de Primăria Cluj-Napoca.
Este vorba despre un contract în valoare de 4.
661.
580 lei, cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Investiția a fost inclusă și în proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul acesta.
Obiectivul prevede asigurarea infrastructurii pentru transportul verde, prin amenajarea pistei de biciclete pe Calea Turzii – str.
Observatorului în Municipiul Cluj-Napoca.
Criteriul de atribuire îl constituie prețul cel mai scăzut, iar data limită de depunere a ofertelor este pe 20 martie.
Pistele de biciclete vor avea o lungime de 3,6 km și vor favoriza mijloacele de transport alternativ, fără a afecta circulația.
Amenajarea pistelor de bicicletă pe cele câteva artere din oraș, cu scopul de a favoriza mijloacele de transport alternativ, dar fără a afecta circulația, va contribui la realizarea unei conexiuni mai bune între cartiere.
Potrivit proiectului, trama stradală pe străzile Observatorului și Calea Turzii vor fi reconfigurate, iar pistele de biciclete vor fi adiacente părții carosabile.
CITEȘTE ȘIÎn luna noiembrie 2023, Primăria a emis autorizația de construire pentru acest obiectiv.
Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 12 luni de la data începerii efective, situație în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga durată de execuţie a lucrărilor autorizate.
Anterior, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat proiectele de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, atât pe Calea Turzii-str.
Observatorului, cât și pe strada Drumul Sfântul Ion.
Scopul proiectului vizează stimularea modalităților de transport alternativ și reducerea poluării.
„La nivelul municipiului Cluj-Napoca prioritatea este legarea pistelor existente, mai ales pe direcția est-vest și nord-sud.
Dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete pe segmente a făcut ca principala problemă a rețelei să fie discontinuitatea eu.
Chiar dacă există piste pentru biciclete proiectate destul de bine (pista de pe strada Bună Ziua), ele nu sunt racordate la rețeaua orașului.
Doar în zona centrală s-a configurat de-a lungul anilor o rețea mai stabilă de pistă pentru biciclete.
Investiția propusă va susține mobilitatea urbană verde prin asigurarea infrastructurii pentru transportul verde de tip piste de biciclete și alte vehicule electrice ușoare”, arăta administrația locală în proiectul de hotărâre aprobat anul trecut.
Potrivit municipalității, cartierele Clujului, precum Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu, urmează să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului.
Potrivit municipalității, dezideratul pentru 2027 este ca fiecare cartier major să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului (mai ales Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu).
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro