Primăria Sectorului 5 are 4 societăți comerciale – Infrastructură Sector 5, Amenajare Edilitară Sector 5, Salubrizare Sector 5 și Economat.
Din cele 4 societăți, Economat este în insolvență, având administrator judiciar.
Restul de 3, au consilii de administrație compuse din 7 membri.
Aceștia câștigă, participând în principal la o ședință pe lună, undeva între 7.
000 lei și 9.
000 lei, doar indemnizația fixă, la care se adaugă o indemnizație variabilă potrivit surselor HotNews.
ro.
Sigur, informațiile sunt ținute la secret de companii, deși primarul Cristian Popescu Piedone se laudă cu transparența și corectitudinea.
Sunt și persoane care fac parte într-un an din mai multe CA-uri, pe lângă faptul că sunt angajate la stat.
Un exemplu este Ceti Claudiu-Octavian.
Acesta a fost în 2022 președinte în 3 consilii de administrație la 3 dintre companiile Primăriei Sector 5, a fost angajat full time la Primăria Sectorului 5 și part time la Economat.
În medie a încasat undeva la 6.
500 euro/lună.
Societatea Infrastructură Sector 5 a fost înființată în noiembrie 2019, în timpul mandatului primarului Daniel Florea.
Acționariatul este compus din Consiliul Local Sector 5 (99%) și Centrul Cultural și de Tineret Ștefan Iordache (1%).
Consiliul de Administrație al societății este format din 7 membri.
În 2021, potrivit Hotărârii AGA 18/26.
02/2021, indemnizația membrilor CA-ului a fost stabilită la 4.
500 lei/net/lună.
Pe 31 august 2023, remunerația este majorată, însă nu știm cu cât, deoarece datele sunt șterse din documentul postat pe site.
Din informațiile obținute de HotNews.
ro, valoarea indemnizațiilor este de peste 7.
000 lei net/lună.
Tot în august 2023, AGA stabiește și valoarea indemnizației variabile, care se dă la un grad de realizare de cel puțin 30% a obiectivelor din Planul de administrare a societății.
Contumul ei este de 4 indemnizații fixe.
Singurele date făcute publice sunt declarațiile de avere și interese.
Acestea sunt însă pe 2022 și până pe 15 iunie trebuie depuse cele pe 2023.
De aici aflăm că o parte din membri CA-ului fac parte din mai multe Consilii de Administrație sau/și sunt angajați la mai multe instituții publice și ne putem face o idee cât câștigă pe lună.
Potrivit datelor de pe site-ul companiei, consiliul de administrație este format din 7 persoane.
Aceștia sunt administratori provizorii, numiți la câteva luni.
Cine face parte din CA-ul companieiCeti Claudiu-Octavian, numit în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
În 2022, potrivit declarației de avere, acesta a încasat 395.
000 lei de la stat, aproape 80.
000 de euro, o medie de 6.
580 euro/lună.
Detaliat, încasările au fost următoarele: Simion Paul-Eduard, numit în Consiliul de Administrație prin HAGA nr.
21/ 07.
12.
2023, pe o perioadă de 5 luni.
Potrivit declarației de avere completate la numirea în funcție, în 2022 acesta a ocupat următoarele funții și a încasat de la stat 69.
091 lei, aproape 14.
000 de euro: Soare George, numit în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
Potrivit declarației de avere completate la numirea în funcție, în 2022 acesta a ocupat următoarele funții și a încasat de la stat circa 18.
000 de euro: Nastase Crisanda-Antoaneta, numit în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
Potrivit declarației de avere completate la numirea în funcție, în 2022 acesta a ocupat următoarea funcție și a încasat de la stat circa 11.
700 de euro: Morozan Mircea-Cristian, numit în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
Potrivit declarației de avere completate la numirea în funcție, în 2022 acesta a ocupat următoarele funții și a încasat de la stat circa 64.
000 de euro: Maiorescu Mircea-Adrian, numit în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
Acesta este singurul membri din CA-ul companiei care lucrează în mediul privat.
În 2022 a lucrat ca director general la două companii private, de unde a încasat 25.
194 RON și 7.
831 RON.
Acesta a avut și funcția de consilier la cabinetul primarului Sectorului 5, de unde a încasat 14.
590 RON, circa 3.
000 de euro.
Anghel Anca-Mihaela, numită în CA prin HAGA nr.
17/ 12.
10.
2023, pe o perioada de 5 luni.
Aceasta a avut în 2022 următoarele venituri, potrivit declarației de avere: Compania a avut în 2023 un buget de 53 milioane lei, 2,6 milioane lei fiind prevăzute pentru personalul cu contract de mandat (CA).
În 2024, bugetul propus este de 60,9 milioane lei, iar 2,2 sunt cheltuielile cu personalul cu contract de mandat (CA).
Amenajare Edilitară si Salubrizare (SC AES SA) a fost înființată prin Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 5 nr.
39/16.
08.
2010.
O perioadă a fost trasă pe linie moartă, apoi primarul Daniel Florea a adus-o din nou în prim plan.
Potrivit decizie AGA 19 / 23.
09.
2023, idemnizația mebrilor CA-ului a fost stabilită la 3 câștiguri salariale medii brute lunare: „Având în vedere propunerea Comitetului de Remunerare din cadrul Consiliului de Administrație al societății, exprimată prin raportul nr.
8872/22.
09.
2023, adresa directorului economic al societății, nr.
8871/22.
09.
2023, comunicatului de presă oferit de către Institutul Național de Statistică și prevederile art.
37 alin 2 din OUG 109/2011 actualizată, se decide majorarea indemnizațiilor fixe ale Consiliului de Administrație la 3 câștiguri salariale medii brute lunare pentru activitatea desfășurată conform obiectului principal de activitate înregistrat de societate la nivel de clasă conform clasificației activităților din economia națională comunicat de Institutul Național de Statistică anterior numirii”, se arată în decizia AGA.
Asta înseamnă 3 x 6.
095,92 lei/lună, respectiv 18.
285 lei brut/ 9142 net – aproape 2000 de euro.
Cine este în CA-ul companiei: Acest Consiliu de administrație a fost numit pe 23 septembrie 2023, pe o perioadă de 5 luni, până pe 23.
02.
2024.
În 2023 compania Amenajare Edilitară si Salubrizare a avut un buget realizat de 123 milioane lei, 1,8 milioane lei personal cu contracte de mandat (CA).
În 2024, bugetul propus este de 70 milioane, din care cheltuielile cu personalul cu contracte de mandat (CA) -2,65 milioane lei.
Societatea a fost înființată în 2019 de primarul Daniel Florea pentru a prelua serviciul de salubrizare.
Nu știm cine este în Consiliul de Administrație, nici cât câștigă, deoarece site-ul companiei nu funcționează.
Potrivit informațiilor obținute de Hotnews.
ro, în ianuarie 2023 valoarea indemnizațiilor a fost de 4939 lei, în februarie-aprilie 2023 – 5406 lei, în perioada mai-octombrie 2023 – 5665 lei, iar din noiembrie 2023 a crescut la 9.
036 lei net.
Societatea a avut în 2023 un buget de 145 milioane lei, din care două milioane lei au fost prevăzuți pentru cheltuielile cu contractele de mandat (CA).
În 2024, bugetul propus este de 161 milioane lei, din care 2,3 milioane lei cheltuielile cu personal cu contract de mandat (CA).
Magazinele Economat au fost înființate de fostul primar Marian Vanghelie cu scopul declarat de a oferi celor nevoiași un preț mai bun la alimente și produse de bază.
După neregulile descoperite de Curtea de Conturi și problemele financiare avute, firma a fost băgată în 2021 în insolvență.
Și așa a rămas de atunci.
Pe durata insolvenței este administrată de un administrator judiciar și un administrator special.
Cu cât sunt remunerat, nu este trecut pe site.