Bucureștenii vor putea călători cu noile troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie, începând de sâmbătă, 17.
02.
2024, pe linia 93, care face legătura între Drumul Taberei și Gara de Nord, anunță Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public București-Ilfov (TPBI).
Începând de luni, 19.
02.
2024, noile troleibuze cu autonomie Solaris vor circula pe linia 61, care va prelua traseul liniei 336 între Complex Comercial Apusului și Piața Rosetti.
Linia de autobuz 336 va fi suspendată.
Deocamdată, linia 61 va fi asigurată cu nouă troleibuze și 11 autobuze preluate din linia 336.
Autonomia de 20 km de care beneficiază aceste troleibuze le va permite să circule pe baterii pe tronsonul cuprins între stația „Apusului” și capătul de linie „Complex Comercial Apusului”, unde nu există rețea electrică.
Ulterior, parcul liniei 61 va fi echipat complet cu troleibuze noi.
Linia 61 va funcționa pe traseul: „Complex Comercial Apusului”, Str.
Apusului, Bd.
Iuliu Maniu, Șos.
Cotroceni, Bd.
Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bd.
Eroii Sanitari, Bd.
Mihail Kogălniceanu, Bd.
Regina Elisabeta, Bulevardul Carol I, „Piața Rosetti”, cu întoarcere pe Bd.
Carol I, Bd.
Regina Elisabeta, Bd.
Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Piața Operei, Bd.
Eroii, Bd.
Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Șos.
Cotroceni, Bd.
Iuliu Maniu, Str.
Apusului, terminal „Complex Comercial Apusului”.
Porțiunea de traseu a actualei linii 61 (între zonele Master și Apusului) va fi acoperită de linia 62, al cărei parc de troleibuze va fi suplimentat corespunzător.
Pe același tronson, călătorii pot utiliza și autobuzele liniei 178, potrivit sursei citate.
Totodată, pentru asigurarea conexiunii în zona Eroilor, troleibuzele liniei 61 vor opri și în noua stație „Bd.
Eroilor” (împreună cu cele ale liniei 69), care va funcționa pe Bd.
Eroii Sanitari, pe sensul către Piața Operei.
Inițial, TPBI a anunțat că noile troleibuze vor intra în circulație din 3 februarie, însă, nu au intrat din motive tehnice.
Primarul general, Nicușor Dan, a explicat recent de ce.
„Au fost probleme minore.
Vă aduc aminte că pentru recepţia la tramvaie am avut acelaşi tip de întrebări vreo patru luni de zile şi ele s-au dovedit că sunt absolut fiabile, au – nu ştiu – milioane de kilometri, înţeleg că primul a făcut 100.
000 de kilometri.
Deci sunt probleme minore.
A fost o problemă cu o setare cu privire la nivelul energiei pe care îl primesc, energiei electrice, s-a refăcut setarea, nu mai e o problemă.
Mai este o problemă, sistemul de încălzire are şi o pompă de căldură şi un boiler şi trebuie să dovedească dacă pompa dă căldură fără boiler.
Chestiuni foarte tehnice şi care sunt minore faţă de funcţionarea acestor troleibuze, care circulă în multe locuri din Europa”, a explicat Nicușor Dan.
Primarul general, Nicușor Dan, a semnat la finalul lunii decembrie 2022 contractul pentru achiziția celor 100 de troleibuze noi de la firma Solaris.
Potrivit contractului, primul troleibuz nou trebuia livrat peste 15 luni, adică în martie 2024, iar următoarele 99 furnizate pe parcursul a şapte luni.
Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.
Cele 100 de troleibuze au 12 m, podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, sunt dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și o autonomie minimă de 20 de km.
Capacitatea de transport a unui troleibuz este de 90 de pasageri, dintre care 27 pe scaune.
Garanția funcționării va fi de minimum 300.
000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani.
Ultimele troleibuze au fost cumpărate de Primăria Capitalei, în 2006, de firma Astra Bus – 100 de troleibuze noi – Irisbus-Citelis.
Valoarea contractului a fost de circa 92 milioane lei fără TVA, iar troleibuzele au fost livrate în perioada 2006-2008.