Un nou tronson de autostradă va fi deschis peste câteva zile. Mai exact, este vorba de circa 10 kilometri din Autostrada de centură a Capitalei A0 pe partea de sud. Tronsonul deschis va fi între DN5 (Jilava) și DN 6 (Bragadiru), dar întreg lotul nu este gata, chiar dacă termenele contractuale au fost depășite. În primăvară ministrul Grindeanu spunea nu doar că tronsonul va fi gata integral în acest an, ci că va fi gata întreaga autostradă construită de turci până la A2.Secretarul de stat în Transporturi Ionel Irinel Scrioșteanu anunța în urmă cu două zile că reprezentanții CNAIR execută faza de pre-recepție și că se fac „ultimele pregătiri pentru darea în trafic al celui de-al doilea tronson din Autostrada Bucureștiului A0”.Concret, traficul rutier se va deschide parțial pe Lotul 2, de la intersecția A0 cu DN6 (Bragadiru) până la intersecția cu DN5 (Jilava). (vezi video mai jos)Cele două contracte de pe loturile 1 (16,93 km între A2/Cernica și Jilava) și 2 (16,30 km între Jilava și Bragadiru/DN6) ale #A0Sud au fost semnate în 26.08.2019 și 09.03.2019, cu 12 luni de proiectare și 30 de execuție fiecare. Pe A0 Sud Lotul 1 și Lotul 2 este construit de aceeași firmă, de turcii de la Alsim Alarko. Termenele oficiale erau de 12 luni proiectare și 30 de luni garanție. Contractul pe Lotul 1 (16,93 km între A2/Cernica și Jilava) a fost semnat în august 2019, cu lucrări demarate în martie 2021. Contractul pe Lotul 2 (16,30 km între Jilava și Bragadiru/DN6) a fost semnat în martie 2019 și lucrările au demarat practic în august 2020. Pe partea de sud, Autostrada de Centură a Capitalei A0 măsoară circa 52 de kilometri, toți aflați în prezent în execuție, însă tronsonul 3 – circa 18 kilometri de la autostrada A1 și până aproape de DN6 – este construit de grecii de la Aktor, a rămas mult în urmă. Atât de îngrijorătoare e întârzierea acumulată încât Asociația Pro Infrastructura avertizează că tronsonul 3 riscă să nu fie gata nici la final de 2024.Pe celelalte două loturi construite de turcii de la Alsim Alarko ministrul Transporturilor le dădea ca și finalizate încă din primăvara acestui an. Realitatea, însă, arată altceva. Acum, deși vremea s-a deteriorat în ultimele zile, autoritățile de la drumuri tot speră la o inaugurare până la final de an și pe restul de 6 km din Lotul 2, precum și continuarea pe Lotul 1 până la nodul rutier cu DN4, însă această bucată de autostradă cel mai probabil va fi gata abia spre primăvara 2024, în timp ce restul autostrăzii A0 ar urma să fie deschisă complet până la A2 undeva în vară. Lungime: 17 km (A2 – CF 902), două noduri rutiere – cu DN4 și A2.Cost: 830 mil lei lei fără TVAConstructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ASExecuție începută în: martie 2021Stadiu (decembrie 2023): 79%Contract semnat: august 2019 / Licitația începută în iulie 2017Termen de finalizare: iulie-august 2023 (complet) Lungime: 16,3 km (CF 902 – DN6), două noduri rutiere – cu DN6 și DN5.Cost: 751 mil lei fără TVAConstructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ASExecuție începută în: august/octombrie 2020Stadiu (decembrie 2023): 95%Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitația începută în iulie 2017Termen de finalizare: decembrie 2023 parțial (complet: martie 2023)–VEZI ȘI: