Un consilier municipal de opoziţie, Pierre-Yves Bourzanel, a propus interzicerea circulaţiei vehiculelor cu ardere pe două roţi între orele 22:00 şi 07:00.
Motociclete şi scuterele, interzise noaptea la Paris? Propunerea unui consilier La Paris a fost propusă o interdicţie de circulaţie între orele 22:00 şi 7:00 pentru motociclete şi scutere termice.
Propunerea lui Pierre-Yves Bourzanel, consilier de opoziţie la Paris, este o una care cu siguranţă va stârni discuţii.
Membrul grupului Independent and Progressives, el a prezentat un proiect care prevede interdicţia de circulaţie între orele 22:00 şi 7:00 pentru motociclete şi scutere termice în capitala Franţei.
Motivele ar fi legate de zgomot, „mai mult de 80% dintre parizieni plângându-se de zgomot în fiecare zi”, potrivit lui Pierre-Yves Bourzanel, şi de emisiile produse de acest tip de vehicule.
Pentru a verifica fezabilitatea măsurii, s-a propus o experimentare de un an a acesteia din urmă.
Vezi mai multe articole din categoria externe Există deja oraşe în care circulaţia scuterelor şi a motoarelor cu ardere este interzisă, fie că aceasta este limitată la anumite intervale orare sau complet.
Printre acestea se numără şi Madrid: în centrul capitalei Spaniei, unele categorii de vehicule cu două roţi, bazate pe reglementări care ţin cont de emisiile produse de vehicule, nu pot circula între orele 7.
00 şi 22.
00.
Chiar şi în China există oraşe în care motocicletele şi scuterele nu au voie să circule, dar din motive care ţin mai mult de condiţiile de trafic decât de sustenabilitatea mediului.
Primele interdicţii de acest tip au fost puse în aplicare încă din anii 1990, Beijingul fiind în frunte la acest capitol.
Cu toate acestea, capitala Franţei este în fruntea opririi unor categorii de transport.
În aprilie 2023 şi februarie 2024, la Paris au avut loc două referendumuri legate de mobilitate: primul a dus la interzicerea circulaţiei scuterelor electrice închiriate, al doilea la o creştere semnificativă a taxei de parcare pentru SUV-uri şi vehicule cu greutatea de peste 1,6.
tone.
În ambele cazuri nu au lipsit controversele legate de participarea scăzută la consultare: doar 7,46% în cazul scuterelor şi 5,68% în cel al SUV-urilor.