Google a anunţat joi o schimbare majoră pentru chatbotul şi asistentul său de inteligenţă artificială, al cărui nume va fi schimbat din Bard în Gemini, compania anunţând şi o nouă aplicaţie şi opţiuni de abonamente, transmite CNBC, citat de News.
ro.
Bard, un concurent principal al chatbotului ChatGPT al OpenAI, se numeşte de acum Gemini, la fel ca suita de modele AI care alimentează chatbotul.
Google a anunţat, de asemenea, noi modalităţi prin care consumatorii pot accesa instrumentul de AI: de joi, utilizatorii de Android pot descărca o nouă aplicaţie Android dedicată pentru Gemini, iar utilizatorii de iPhone pot folosi Gemini în aplicaţia Google pe iOS.
Rebrandingul şi ofertele de aplicaţii ale Google subliniază angajamentul companiei de a urmări şi de a investi mult în asistenţi sau agenţi AI, un termen adesea folosit pentru a descrie instrumente, de la chatbot la asistenţi de codare şi alte instrumente de productivitate.
CEO-ul Alphabet, Sundar Pichai, a evidenţiat angajamentul companiei faţă de inteligenţa artificială în timpul apelului privind veniturile companiei, din 30 ianuarie.
Pichai a spus că doreşte în cele din urmă să ofere un agent AI care să poată îndeplini din ce în ce mai multe sarcini în numele unui utilizator, inclusiv în cadrul Căutării Google, deşi a spus că sunt multe de făcut.
La fel, directorii generali ai giganţilor tehnologici, de la Microsoft la Amazon, şi-au subliniat angajamentul de a construi agenţi AI ca instrumente de productivitate.
Schimbările Google Gemini sunt un prim pas către ”construirea unui adevărat asistent AI”, a declarat miercuri Sissie Hsiao, vicepreşedinte la Google şi director general pentru Google Assistant şi Bard, miercuri.
Google a anunţat joi şi o nouă opţiune de abonament AI, pentru utilizatorii care doresc acces la Gemini Ultra 1.
0, cel mai puternic model AI al Google.
Accesul costă 19,99 USD pe lună prin Google One, oferta de stocare plătită a companiei.
Pentru abonaţii existenţi ai Google One, preţul include planurile de stocare pentru care ar putea plăti deja.
Există, de asemenea, o perioadă de încercare gratuită de două luni.
Lansările de joi sunt disponibile pentru utilizatorii din peste 150 de ţări şi teritorii, dar deocamdată sunt limitate la limba engleză.
Google intenţionează să extindă în curând ofertele de limbi străine pentru a include japoneză şi coreeană, precum şi alte limbi.
Schimbarea de brand a Bard afectează, de asemenea, Duet AI, fostul nume al Google pentru ”agenţii AI împachetati” din Google Workspace şi Google Cloud, care sunt concepuţi pentru a creşte productivitatea şi pentru a îndeplini sarcini simple pentru companiile cliente, inclusiv Wayfair, GE, Spotify şi Pfizer.
Instrumentele vor fi acum cunoscute ca Gemini pentru Workspace şi Gemini pentru Google Cloud.
Abonaţii Google One care plătesc pentru abonamentul AI vor avea şi acces la capacităţile de asistenţă ale Gemini în Gmail, Docs, Sheets, Slides şi Meet, au declarat miercuri directorii.
Google speră să încorporeze mai mult context în Gemini din conţinutul utilizatorilor din Gmail, Docs şi Drive.
(News.
ro)Foto: Rokas Tenys, Dreamstime.
com