Niciodată europenii nu au cumpărat așa de multe SUV-uri.
Anul trecut acest segment a avut 51% din piața totală a mașinilor noi și s-au vândut 6,63 milioane de SUV-uri, de la peste 40 de mărci diferite.
Piața totală europeană a crescut cu 14%, arată datele Dataforce (citate de Automotive News), în timp ce segmentul SUV-urilor a crescut cu 19%.
Cea mai vândută mașină a fost și SUV și electrică, Tesla Model Y, cu peste 250.
000 de unități.
Segmentul SUV a crescut și fiindcă au mers extrem de bine modele precum Volkswagen T-Roc, Dacia Duster, Toyota Yaris Cross sau Peugeot 2008.
Au scăzut alte clase, cum ar fi mașinile mici de oraș, cele de clasă B și compactele.
Foarte mic a fost segmentul celor mai mici mașini, cele de clasă A, care acum un deceniu generau vânzări anuale de peste un milion de unități, iar acum sunt la sub 700.
000.
A atins noi recorduri segmentul SUV-urilor și crossover-elor mici, cu un total de 2,2 milioane de unități.
SUV-urile compacte au trecut de 1,9 milioane unități, iar SUV-urile premium de clasa medie și-au găsit aproape 850.
000 de clienți.
La creșterea segmentului SUV a contribuit apariția multor modele full-electrice, mai ales în segmentul mediu.
Sursa foto: Dreamstime.
com