Elevii solicită și o reglementare clară a temelor, astfel încât să fie date în sprijinul şi nu pentru evaluarea lor, potrivit unui proiect de nou statut realizat din iniţiativa şi sub coordonarea organizaţiei Salvaţi Copiii.
Prof.
dr.
Mircea Bertea, expert în educație consideră că elevii sunt puțin exagerați în cerințele lor, mai ales în ultima perioadă, dar pe de altă parte subliniază că școala românească ar trebui să fie într-adevăr un spațiu de învățare, nu doar de predare.
„Cum spun englezii.
.
.
timp liber înseamnă timp economisit.
Dacă îl economisești, vei avea timp liber.
Meseria copiilor, jobul lor e să învețe, să meargă la școală.
Sigur, e de discutat aici despre ce ar trebui să însemne școala, pentru că prin planurile de învățământ s-au stabilit niște limite privind numărul maxim de ore, care ar merge la 30- 31 pentru gimnaziu și până la 32-33 la liceu, ceea ce înseamnă în general șase ore pe zi, maxim.
Dacă facem o comparație cu ce se întâmplă în Vest, e mult ca număr de ore repartizate în intervalul orar 8-14, dar altfel, adică pentru noi, e ceva normal.
În străinătate, în Europa în general, programul este de la 9 la 17, cu pauza de masă la prânz.
Ca profesor cu multă experiență, cred că aici elevii nu au dreptate, în ultimul timp ar face orice numai să învețe cât mai puțin sau chiar să nu învețe.
Școala lor preferată ar fi cu telefoane mobile și rețele de socializare”, a declarat Mircea Bertea, pentru monitorulcj.
ro.
Pe de altă parte, în opinia lui Mircea Bertea, școala românească ar trebui regândită puțin.
„Sigur, ar trebui să regândim și noi puțin școala și orele.
Eu cred că școala ar trebui să fie într-adevăr un spațiu de învățare.
În ce sens? Astăzi școala românească este un spațiu de predare, și aici și acum, da, îl aglomerăm pe elev dacă șase ore predăm, copilul înțelege sau nu înțelege, că e mult de predat și nu ai timp să realizezi un feedback eficient, îi dai temă pentru acasă.
Pe urmă, se duce acasă, mai lucrează două-trei ore și, într-adevăr, nu-i mai rămâne timp pentru el.
Desigur, au nevoie și de timp pentru odihnă.
Dar neuroștiințele ne dau niște soluții – ce ar trebui să facem, ce înseamnă memorie de lucru, memorie de scurtă durată, cum ar trebui să se facă învățarea astăzi, când elevii și profesorii au la îndemână atâtea resurse informaționale.
Lucrurile s-ar putea rezolva și eu cred că dacă ministerul nostru (n.
red al Educației) ar avea inteligența pedagogică să lase școlilor autonomie, să-și organizeze orarul, predarea și învățarea așa cum cred de cuviință, lucrurile ar putea să se desfășoare mult mai bine.
Pe de altă parte, uitați-vă la ce minuni au inventat elevii noștri pentru statutul elevilor! Și-au trecut în statut niște lucruri și vor niște drepturi care țin de altă republică.
.
.
și de altă democrație, în care nu mai sunt valabile regulile pedagogiei”, a mai subliniat Mircea Bertea.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google News CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro