Comisia Europeană a adoptat luni o nouă propunere de îmbunătăţire a gestionării traficului pe râurile şi canalele din UE.
Comisia Europeană propune modernizarea serviciilor de informaţii fluviale în UE Măsura se înscrie în planul de acţiune care prevede o pondere mai mare a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare europene, în conformitate cu Pactul verde european şi cu Strategia pentru o mobilitate sustenabilă şi inteligentă, întrucât transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic şi asigură o fluiditate aproape lipsită de blocaje.
„Măsurile propuse astăzi vor îmbunătăţi eficienţa şi fiabilitatea navigaţiei interioare şi a gestionării traficului pe toate fluviile europene, cum ar fi Dunărea şi Rinul.
Prin intermediul unor servicii moderne de informaţii fluviale, transportatorii şi căpitanii de nave fluviale vor putea să comunice mai uşor cu operatorii portuari şi cu autorităţile portuare pentru a-şi planifica mai bine călătoriile şi a-şi desfăşura activitatea în mod corespunzător.
Astfel, transportul pe căile navigabile interioare va fi integrat într-o mai mare măsură în procesele logistice moderne şi în lanţurile multimodale”, a declarat Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.
Vezi mai multe articole din categoria externe Propunerea actualizează dispoziţiile în vigoare ale Directivei privind serviciile de informaţii fluviale, inclusiv informaţiile despre trafic şi gestionarea traficului, informaţiile privind starea căilor navigabile şi a infrastructurii, planificarea rutelor de către căpitani şi raportarea către autorităţi.
Serviciile de informaţii fluviale vizează aproape 13.
000 km de căi navigabile interconectate răspândite în 12 state membre ale UE.
Directiva din 2005 trebuie actualizată pentru a se adapta la provocările actuale şi viitoare, cum ar fi procesul de digitalizare, cerinţele în materie de eficienţă, durabilitate şi competitivitate, precum şi transferul modal, susţin reprezentanţii CE.