Drumurile vor asigura conexiunea de la Nodul 8 al centurii metropolitane cu Aleea Bâlea, legătura cu cartierul Mănăștur și zona Edgar Quinet – Făget.
Investiția este de circa 30 de milioane de euro, din care 10 milioane de euro reprezintă costurile pentru exproprieri.
Este vorba de primele trei drumuri de legătură la centura metropolitană, dintr-un total de șase drumuri de legătură parte din proiect.
„Planul nostru este să avem în această vară proiectele drumurilor de legătură care sunt în pregătire la dezbatere în Consiliul Local.
Proiectanții au găsit variantele optime pentru a putea avea aceste prime trei drumuri de legătură, urmează în perioada următoare să le avem și pe celelalte.
Va trebui să stabilim clar procedurile de expropriere, iar în paralel vom merge și cu partea de proiectare, astfel încât, în anul 2026 să putem începe lucrările la aceste drumuri de legătură cu centura”, a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, în ședința de Consiliu Local.
Drumurile vizate în proiectul de hotărâre vizează conexiunea centurii metropolitane cu străzile colectoare principale din oraș.
„Drumurile asigură legătura părții de sud a cartierului Mănăștur: strada Basarabiei, strada Huedinului, strada Mehedinți cu nodul 8 al centurii metropolitane.
Aceste străzi vor descongestiona din traficul de pe străzile Câmpului, Primăverii și Mehedinți.
Am plecat de la premiza că spre nodul 8 nu se va putea ieși decât cu autovehicule mici, va fi interzis accesul vehiculelor grele pe străzile respective, întrucât rețeaua colectoare de străzi nu permite un trafic mai mare”, a explicat șeful de proiect, Silviu Tegzeșiu, în dezbaterile din cadrul ședinței de Consiliu Local.
Noile drumuri vor dispune de piste de biciclete, trotuare, spații verzi, dar vor include și ziduri de sprijin și drenaje pentru apa pluvială.
„Proiectul include extinderea și modernizarea unui număr de patru străzi, parte a drumurilor de legătură: este vorba de strada Edgar Quinet, Strada Huedinului, strada Dimitrie Gusti și strada Basarabia.
Pe lângă faptul că vor ajuta oamenii din zona Mănăștur să ajungă la viitoarea centură metropolitană, cei care locuiesc pe aceste străzi vor beneficia de o calitate mai bună a vieții prin modernizarea și extinderea drumurilor, prin realizarea de alveole suplimentare, prin iluminat public.
Aceste drumuri de legătură vor avea toate funcțiunile necesare pentru un drum care să poată fi facil pentru a ajunge acasă”, a adăugat viceprimarul Dan Tarcea.
Investiția este realizată din bugetul municipiului Cluj-Napoca.
Anterior, primarul Emil Boc a semnat contractul de execuție pentru tronsonul doi al centurii metropolitane, proiect de 1,1 miliarde de euro, iar ordinul de începere a serviciilor de proiectare prevede data de 23 iunie 2025.
„Pe lângă ceea ce facem din bani europeni, Primăria face o parte din drumurile de legătură la centură: o parte le facem pe bani europeni, o parte din bugetul local”, anunța anterior primarul Emil Boc.
Drumul DL22 – legătura cu Aleea BâleaTraseul drumului DL22 din municipiul Cluj-Napoca se desprinde din Nodul 8 al centurii metropolitan și continua pe traseul existent al străzilor: Cernăuți – Basarabiei – Dimitrie Gusti, până la intersecție cu Aleea Bâlea.
Valoarea investiției este de 88,1 milioane de lei, inclusiv TVA.
Drumul DL23 – conexiune în cartierul MănășturTraseul drumului DL23 este amplasat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în cartierul Mănăștur, în zona Nodului 8 de pe centura metropolitană și se ameneajează de la intersecția cu strada Basarabia (DL 22) pe traseul străzilor existente: Bucovina – Huedinului, până la intersecția cu strada Mehedinți.
Valoarea investiției este de 32,1 milioane de lei.
Drumul DL24 – zona Edgar Quinet – FăgetTraseul drumului DL24 este situate pe versantul stâng al Văii Popii, pe marginea pădurii Bisericii și în zona denumită Fundătura.
Drumul se suprapune exclusiv pe strada existentă Edgar Quinet, o zonă în plină dezvoltare rezidențială.
Valoarea investiției este de 31,9 milioane de lei.
Segmentul doi al centurii Clujului include 14 noduri rutiere, plus: *5 tuneluri (în zona Făget și Pădurea Hoia);*95 de structuri rutiere: pasaje, poduri, viaducte, bretele, sensuri giratorii suspendate;*30 km de piste de biciclete;*centru de întreținere și coordonare; spațiu de servicii cu parcări pentru vehicule grele și autoturisme; *2 parcări de scurtă durată cu dotări moderne.
