Este vorba despre lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău.
Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nuşfalău (Secțiunea Poarta Sălajului-Zalău și secțiunea Zalău-Nuşfalău), care include tunelul Meseș, a fost semnat între CNAIR și Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS-Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia).
„Pas decisiv pentru finalizarea construcției Autostrăzii Transilvania (A3), după mai mult de 20 de ani!CNAIR a semnat astăzi contractul pentru construcția ultimului tronson al acestei autostrăzi foarte importante pentru economia României.
Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România și va fi derulat de o asociere de constructori turci (…) Construcția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.
”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie terminată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).
Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România.
Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România.
Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.
