Etapele de realizare a metroului din Cluj. Emil Boc: „Avem finanțarea asigurată”.

Spread the love

  Pentru stabilizarea terenului, la Stația Teilor sunt prevăzute lucrări suplimentare.

„Partea de pregătire, până la intrarea «cârtițelor» în subteran, este foarte laborioasă”, a explicat primarul Clujului.

 Primarul Emil Boc a prezentat etapele de realizare a metroului din Cluj, atât în ceea ce privește proiectarea, cât și în privința lucrărilor în teren.

 Astfel, pentru stabilizarea zonei în vederea realizării celei de-a doua stații de metrou (Stația Teilor), edilul a explicat că sunt necesare lucrări suplimentare de montare a piloților forați pentru stabilizarea zonei.

 Iar până la intrarea TBM-urilor (Tunnel Boring Machines – utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane – n.

red.

) în subteran, sunt necesare lucrări de pregătire.

Însă, după cum semnalează Emil Boc, proiectul metroului avansează conform graficului stabilit și beneficiază de finanțarea necesară.

„Din februarie se lucrează la proiectarea stațiilor din secțiunea a doua, astfel încât avansul TBM-ului să fie corelat cu progresul execuției stațiilor în traseu”, a explicat, luni, primarul Emil Boc în cadrul conferinței privind proiectul bugetului general al municipiului Cluj-Napoca pentru 2025.

 Etapa de proiectare„În martie va finalizată documenția DTAC (documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire) pentru stația 2 – Teilor și pentru stația 3 – Copiilor, proiectul tehnic de execuție a căptușelii tunelului, segmenți prefabricați pentru tunel, va fi finalizat.

Proiectarea puțului de lansare a TBM-urilor, săpătură deschisă stația 2 Teilor, va fi finalizată.

 În aprilie, se va realiza DTAC-ul pentru stația 4 – Sănătății, stația 6 – Natura Verde și stația 7 – Mănăștur, va fi finalizată.

 Documentația tehnică pentru organizarea de șantier pentru secțiunea doi va fi finalizată”, a explicat Emil Boc.

 Execuția lucrărilorÎn ceea ce privește execuția lucrărilor, marți, 25 februarie vor începe lucrările la pilonii forați pentru puțul de lansare al TBM-ului în stația Teilor.

 „În martie, vor începe lucrările la execuția zidului, pereții mulați al puțului de lansare.

Din stația Teilor vor începe lucrările de conectare la rețeaua electrică a TBM-urilor pentru stația Teilor.

 În aprilie vor începe lucrările de relocare a utilităților la Stația Copiilor.

Vor începe lucrările la execuția zidului, pereții mulați, la Stația Copiilor 3 și stația Sănătății 4, vor începe lucrările de conectare a utilităților la stații.

Pentru organizarea șantierului la stații vor începe lucrări de relocarea utilităților pentru secțiunea 2 din proiect”, a adăugat Emil Boc.

 Practic, stațiile metroului vor fi pregătite pentru partea de execuție.

 „Nu se pot declanșa lucrările de intrare în subteran până când un număr mare de stații nu are proiectarea și execuția de bază a acelor pereți mulați, pentru că acele TBM-uri nu se mai opresc odată intrate la lucru.

 Iată de ce partea de început este foarte laborioasă, pentru ca lucrările odată începute să poată continua”, a explicat Emil Boc.

 Primarul Emil Boc s-a referit și la lucrările suplimentare necesare pentru stabilizarea terenului la stația Teilor.

 „A fost necesară o proiectare suplimentară, cu lucrări de piloni forați la puțul de lansare de la stația Teilor.

Ce înseamnă asta?Puțul de lansare, pe unde intră TBM-ul, se face la minim 15 m adâncime.

În pregătirea acestei stații, s-a observat la o distanță de peste 30 m, unele mișcări de teren la un deal din apropiere.

 Și se studiază cu maximă atenție, să nu existe vreun risc astfel încât acel teren, care nu este în aria de expropriere sau în aria stației, dar în amonte, să nu prezinte pericol de alunecare când se introduce mașina de forare în subteran.

 De aceea s-a făcut o documentație specială, suplimentară, pentru amplasarea de piloni forați, pentru stabilizarea dealului din apropierea stației 2.

E o decizie a specialitștilor, un proiect realizat în timp record.

Nimeni nu-și poate permite niciun risc în acest proiect”, a declarat primarul Emil Boc.

 În ceea ce privește finanțarea, Emil Boc a explicat că proiectul metroului dispune de 62 de milioane de euro pentru lucrări în acest an, iar finanțarea va fi asigurată atât prin PNRR, cât și prin certificate verzi pentru continuarea lucrărilor.

 „Avem asigurată finanțarea pentru tot proiectul metroului din certificate verzi.

Nu există o problemă de finanțare a metroului”, a spus Emil Boc.

 În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.

Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns