Peste 133.500 de copii au fost ajutați anul trecut prin serviciul de telemedicină pediatrică Peditel. Din cauza numărului insuficient de linii de gardă, 38% din solicitări nu au fost preluate.

Spread the love

  În cei 11 ani de activitate non-stop, 876.

071 de copii au fost ajutați gratuit prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică Peditel.

 Anul trecut, Peditel a împinit 10 ani de activitate neîntreruptă, perioadă în care sute de mii de părinți au beneficiat de sfaturi medicale utile pentru copii prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică.

Potrivit raportului de activitate pentru 2024, Peditel a reușit să ajute anul trecut 133.

524 de copii.

Însă, după cum semnalează reprezentanții Peditel, peste 38% din apeluri au rămas neonorate, în lipsa unei linii de gardă suplimentare: „Când ne uităm la cifre, doar ca cifre, am fi tentați să fim foarte mândri, 133.

524 de copii.

O SUTĂ TREIZECI ȘI TREI DE MII, CINCI SUTE DOUĂZECI ȘI PATRU de copii din 6.

700 de orașe, sate, comune, cătune și municipii din Romania, și peste 28 de țări au fost ajutați.

Dar ce facem cu cei 51.

390 de copii pe care NU i-am putut ajuta? DE CE? Pentru că ne-au lipsit resursele financiare, care să includă mai multe linii de gardă și implicit mai mulși medici”, semnalează reprezentanții Peditel prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook.

 Astfel, 38,48% din totalul solicitprilor de anul trecut nu au putut fi onorate în lipsa unei linii de gardă suplimentare.

 „Știm ce înseamnă să aștepți aproape 20 de minute și să auzi redundant «linia este ocupată, medicii sunt angajați într-o altă convorbire cu un părinte.

Va rugăm așteptați».

În 2025, ne-am propus ca sub 3% din solicitări să fie nerezolvate”, arată sursa citată.

 Doar în decembrie 2024 au fost onorate 13.

473 de solicitări.

 „A lucra cu copiii este o binecuvântare și o provocare constantă.

Indiferent de oră, suntem alături de părinți când au cel mai mult nevoie pentru copiii lor.

Ajungem în locul în care de multe ori medical nu ajunge – în orașe mici și în sate.

Oferim acces la informații pertinente și sfat medical pentru a evita prezența în serviciul de urgență care este de cele mai multe ori aglomerat și suprasolicitat.

Oferim sfaturi medicale părinților pentru a alege cea mai bună variantă pentru copiii lor”, spune dr.

Ileana Radu, cu peste 8 ani de activitate în echipa Peditel.

 Sute de părinți apelează, zilnic, la sfaturile medicale prin telefon, ale unei echipe de medici empatici, calmi și răbdători.

Serviciul Peditel ajută nonstop și gratuit copii aflați în suferință, sfătuindu-i pe aparținători, de cele mai multe ori, disperați, să ia măsuri rapide și eficiente pentru cei mici.

PEDITEL este o soluție de telemedicină care oferă sfaturi medicale pediatrice, gratuit, non–stop, funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a Fundației Părinți din România.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său.

 În decursul celor 11 ani de activitate, 876.

071 de copii din peste 6.

000 de sate, cătune, orașe, comune din Romania și peste 28 de țări ca: Marea Britanie, Germania, Austria, Franța, Belgia, SUA, Canada, Africa de Sud, Grecia, Malta, Ungaria, au fost ajutați gratuit prin intermediul serviciului de telemedicină pediatrică Peditel.

 Cum poți ajuta și tu PEDITEL? Completează, semnează și trimite formularul 230 online.

Echipa organizației se va ocupa să depună formularul la ANAF.

Lasă un răspuns