Curtea de Apel București a dispus joi scăderea unei perioade de opt luni din condamnarea de 8 ani și 8 luni închisoare primită de Mario Iorgulescu în dosarul legat de accidentul auto provocat de acesta în anul 2019, soldat cu moartea unui bărbat.
Decizia vine după ce instanța a admis joi o contestație în anulare depusă de avocații lui Mario Iorgulescu, care au invocat faptul că, pentru infracțiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe, faptele s-au prescris.
În consecință, instanța a dispus încetarea procesului penal față de Iorgulescu în legătură cu infracțiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe, ca urmare a prescrierii faptelor.
A fost păstrată pedeapsa de 7 ani pentru ucidere din culpă și cea de 3 ani pentru infracțiunea de complicitate la lipsire de libertate în mod ilegal (dintr-un alt dosar), iar prin contopire și adăugarea unui spor a rezultat în final o condamnare de 8 ani închisoare.
În schimb, judecătorul Valentin Mihai a avut o opinie minoritară în sensul respingerii ca nefondată a contestației în anulare.
Deși nu a făcut nicio zi de închisoare, fiind fugit în Italia, Mario Iorgulescu a beneficiat de mai multe reduceri ale pedepsei inițiale:În seara zilei de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu participa la o petrecere dată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtășești, unde a consumat alcool.
La un moment dat, află că fosta sa iubită, de care tocmai se despărțise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău.
Martorii povestesc că el s-a certat continuu la telefon cu fosta iubită, era nervos și țipa, însă i-a promis gazdei că nu se va urca la volan în starea în care se afla.
La terminarea petrecerii, în jurul orei 2:50, pe fondul unei crize de gelozie și într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l și fiind sub influența cocainei, el s-a urcat în mașina sa, un Aston Martin model DBS, și a plecat spre Capitală.
A intrat în București prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h și 164 km/h (momente surprinse de camerele video de pe traseu), în intersecția dintre Șoseaua Chitilei și Strada Teodor Neagoe a pătruns pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 km/h, după care a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I.
Ulterior, a urcat cu mașina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.
La câteva zile după accident, Mario Iorgulescu a fost transferat de către familie în Italia, cu un avion privat, și internat într-o clinică.
El nu a fost audiat de procurori sau magistrați în timpul urmăririi penale sau desfășurării procesului în instanță.
