Vor să mărească impozitele și inventează taxe noi. Dar strategia de digitalizare a ANAF… nu există!

Spread the love

  La momentul respectiv, inspectorii lui Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi, au constatat că nu era aprobată strategia de digitalizare a ANAF deoarece direcția responsabilă nu a prezentat pur și simplu conducerii, spre aprobare, vreun document privind digitalizarea instituției, semnalează Presshub.

roÎn documentul de peste 500 de pagini dat publicității într-un moment politic sensibil, se sugerează că Agenția este deprofesionalizată, copleșită de incompetență și de indolență.

Astfel, sunt enumerate nenumărate situații în care diverse departamente ale ANAF au greșit flagrant sau nu și-au făcut pur si simplu treaba.

Curtea de Conturi recomandă identificarea și cunoașterea acestor adevărate „cuiburi” sau „incubatoare” de firme ce au sediul înregistrat la aceeași adresă precum și a persoanelor care oferă aceste servicii de găzduire și transfer al acțiunilor /părților sociale către alte persoane fizice greu identificabile vor permite organelor fiscale să întreprindă măsuri legale cu eficiență sporită pe linia luptei împotriva evaziunii fiscale și a recuperării creanțelor bugetare.

După cum arată Presshub.

ro, din analiza efectuată de Curtea de Conturi, au rezultat următoarele aspecte de interes pentru organele fiscale:*În România sunt 2.

440 adrese ce însumează peste 1 milion lei datorii/adresă către bugetul statului la data de 31.

12.

2023 la care sunt înregistrări multiple de societăți comerciale.

*Numărul total de firme care au sediul social declarat la aceste adrese identificate este de 47.

513 companii, cu datorii totale cumulate de 29.

666.

938.

343 lei;*Au fost identificate un număr de 361 adrese la care funcționează mai mult de 10 firme, dintre acestea fiind identificate un număr de 72 adrese la care funcționează mai mult de 100 firme pe aceeași locație.

„Cu privire la neaprobarea strategiei digitale A.

N.

A.

F.

2021-2025 de către conducerea instituției s-a constatat faptul că Direcția Generală Unitatea de Management al Informației, în calitate de direcție inițiatoare a Strategiei Digitale a ANAF 2021-2025, nu a înaintat conducerii ANAF nici ordinul/nota de inițiere a proiectului privind strategia sectorială și nici nu a elaborat Ordinul/Nota de aprobare care trebuia înaintat/ă conducerii ANAF în vederea avizării/aprobării.

Astfel, Strategia digitală a ANAF 2021-2025 nu a fost aprobată la nivelul conducerii ANAF printr-un OPANAF sau printr-un alt act administrativ”, se arată în preambulul raportului Curții de Conturi.

Citește articolul integral pe Presshub.

ro

Lasă un răspuns