Noua șosea de mare viteză, în lungime de aproximativ cinci kilometri, va face legătura între Autostrada Transilvania A3 și Drumul Național DN1, lângă localitatea Tureni.
Deși este un tronson scurt, acesta va face parte dintr-un proiect mai mare, DEx 4 Turda – Dej, iar bucata aflată acum aproape de finalizare va avea principalul scop să scoată mare parte din traficul de tranzit A3-DN1 spre Cluj-Napoca, din municipiul Turda.
Pentru că Autostrada Transilvania A3 ajunge la Gilău, destul de departe la vest de Cluj, majoritatea șoferilor care vor să ajungă în municipiul Cluj-Napoca aleg să coboare de pe A3 pe DN1 înainte de Turda și să străbată orașul pentru a ajunge la Cluj.
Noul drum expres va elimina tranzitarea municipiului Turda și va permite descărcarea traficului pe direcția Cluj-Napoca mai aproape de oraș.
Prefectul județului Cluj, Maria Forna, a fost prezentă pe șantierul de la Drumul Expres Tureni, în vederea verificării în teren a stadiului lucrărilor.
Discuțiile cu constructorul și reprezentanții Primăriei Tureni și cei ai Companiei de Drumuri s-au axat pe prezentarea stadiului tehnic actual al lucrării și respectarea termenului de finalizare a lucrărilor.
„Astfel, reprezentantul Dimex a subliniat faptul că partea carosabilă a drumului expres va fi finalizată și dată în folosință la 1 iulie, în timp ce lucrările adiacente vor continua până la 25 iulie 2025.
Am a reconfirmat angajamentul autorităților pentru finalizarea acestui proiect vital și am subliniat importanța infrastructurii rutiere pentru dezvoltarea economică și socială a județului Cluj și a întregii regiuni.
Autoritățile prezente și-au exprimat satisfacția față de progresele înregistrate și au reafirmat angajamentul ferm pentru ca proiectul să fie finalizat în condiții optime și la termen, devenind un exemplu de bună practică în implementarea infrastructurii naționale.
Drumul Expres Tureni este o investiție strategică ce va aduce beneficii multiple județului Cluj, de la optimizarea traficului și îmbunătățirea siguranței, până la stimularea dezvoltării economice și creșterea calității vieții cetățenilor”, a transmis Maria Forna.
„E un ciot la fel de important ca o autostradă întreagă”, a apreciat Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructura, una din organizațiile din societatea civilă care monitorizează marile proiecte de infrastructură din țară, citat de HotNews.
Despre acest proiect, Asociația Pro Infrastructura spunea că este așteptat „cu sufletul la gură de clujeni, de cei aflați în trecere, dar și de locuitorii celui mai înjurat oraș din zonă, Turda”.
„În urmă cu un an, la început de 2024, noi speram ca asocierea Dimex-Con-A să inaugureze lotul în decembrie 2024, cu 2 luni înainte de termenul contractual, februarie 2025.
Din păcate, încă din vara 2024 era clar că acest lucru nu mai era posibil, ba chiar că se va depăși termenul contractual.
E primul lor proiect major și relieful este dificil.
E mereu foarte dificil pentru companiile care au făcut doar drumuri județene și clădiri; alți bani, altă presiune, altă anvergură tehnică”, consideră expertul.
* Lungimea principală a drumului expres: 5 km.
* Bretele de legătură la nodurile rutiere de pe DN1 și A3: 10 km * Profilul drumului expres: Două benzi de circulație pe sens (cu o lățime de 3,5 metri fiecare), acostamente de 2,25 metri și un spațiu median de 3 metri, echipat cu separatoare de sens.
Totodată, proiectul include un total de 7 poduri și viaducte.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google News CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro
