Cluj-Napoca se menține în topul preferințelor companiilor și turiștilor români, consolidându-și statutul de destinație-cheie în 2024, conform datelor furnizate de agenția de turism EXIMTUR.
Cluj-Napoca se menține în topul preferințelor companiilor și turiștilor români, consolidându-și statutul de destinație-cheie în 2024, conform datelor furnizate de EXIMTUR, una dintre cele mai importante companii românești de turism.
Orașul a ocupat primul loc în clasamentul destinațiilor interne pentru călătoriile de afaceri, devansând Bucureștiul și stațiunea Poiana Brașov.
Compania EXIMTUR a raportat o creștere de 10% pe segmentul business travel, impulsionată de reluarea evenimentelor corporate și mobilitatea crescută a companiilor.
Cluj-Napoca s-a evidențiat prin infrastructura modernă, accesibilitate și oferta diversificată de servicii turistice complementare, atrăgând un număr tot mai mare de vizitatori corporate.
La nivel național, EXIMTUR a înregistrat în 2024 o cifră de vânzări de 50 de milioane de euro, cu un profit net în creștere cu 50% față de anul precedent, ajungând la peste 657.
000 de euro.
Compania a deservit peste 165.
000 de turiști, atât pentru vacanțe, cât și pentru călătorii de afaceri.
Pentru turismul intern de agrement, Clujul s-a aflat din nou în top, alături de stațiunile balneare Băile Felix și cele de pe litoral, precum Mamaia și Eforie Nord.
Stațiunile Sinaia și Mamaia s-au remarcat prin cele mai spectaculoase creșteri ale cererii – de aproape șase ori, respectiv de trei ori față de 2023.
EXIMTUR a continuat să performeze și pe segmentul turismului internațional.
În 2024, Turcia, Grecia și Egipt au dominat topul vânzărilor externe.
Egiptul a cunoscut o creștere semnificativă, de 26% în primul trimestru din 2025, datorită unei rețele extinse de zboruri charter și a raportului excelent calitate-preț.
Totodată, Spania și Cipru au fost cele mai dinamice piețe, cu creșteri de 53%, respectiv 22% față de anul precedent.
Valoarea medie a vacanței externe per persoană a fost de 3.
293 lei, în timp ce un sejur intern a costat, în medie, 993 lei (în afara litoralului) și 1.
312 lei pentru Marea Neagră.
„Anul 2025, început într-un context marcat de campanie electorală și îngrijorări legate de situația economică, indică, deocamdată, o anumită prudență în achiziționarea vacanțelor.
Vânzările din primul trimestru, la un nivel similar cu cele din anul trecut, au fost susținute în principal de călătoriile de afaceri ale companiilor și de organizarea de evenimente business.
Principalele destinații interne vândute au fost orașele turistice – Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și București – cu o creștere de peste 15%, precum și stațiunile de pe litoral și cele balneo-climaterice.
Primele trei destinații externe vândute în trimestrul I 2025 rămân Turcia, Grecia și Egipt, însă Egiptul se remarcă printr-o creștere de 26% față de anul precedent, datorită multiplelor zboruri charter din întreaga țară, calității serviciilor și prețurilor accesibile”, a mai declarat Lucia Nora Morariu, fondatoare și președinta EXIMTUR.
