Contractul pentru ultimul și cel mai valoros lot din Autostrada Transilvania, cel de la Poarta Sălajului la Nușfalău, va fi semnat la sfârșitul acestei săptămâni, a anunțat, marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„La sfârșitul acestei săptămâni vom semna ultimul lot și cel mai valoros lot, ca și sumă, de pe Autostrada Transilvania.
Aici vorbim de lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău.
Este un contract de 6,62 miliarde lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR”, a anunțat ministrul Transporturilor pe TikTok.
Acesta a subliniat că, în urma semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție în acest moment de pe Autostrada Transilvania vor intra în faza finală, cea de execuție.
„Mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și, totodată, de la Suplacu de Barcău până la Biharia.
Autostrada Transilvania este una dintre autostrăzile importante din România care trebuie să fie finalizate în anii viitori”, a precizat Grindeanu.
Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).
Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România.
Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.
