Taxa auto pentru mașinile cu emisii ridicate revine în România.
Măsura este inclusă în lista reformelor necesare pentru deblocarea banilor europeni din PNRR.
Astfel, pentru a beneficia de noi bani europeni, România trebuie să facă pași concreți în ceea ce privește reforma fiscală, măsură ce ar putea conduce la aplicarea de noi taxe.
Milioane de șoferi români sunt vizați de o taxă auto pentru poluare, inclusă în cererea de plată numărul 4 din Planul Național de Redresare și Reziliență, care ar trebui depusă în luna iunie.
„Ce este cert în ceea ce privește reforma fiscală este că trebuie să avem un impact bugetar de 1,1% din PIB.
Asta înseamnă că 23 de miliarde de lei trebuie să fie generate de măsurile fiscale.
În acelaşi plan este prevăzută şi taxa pentru maşini poluante.
Pentru fiecare vehicul se va plăti o taxă, în funcţie de cât de mult afectează mediul înconjurător”, a declarat Marcel Boloș, potrivit antena3.
roCererea de plată 4 ar putea aduce ţării noastre suma netă de 2,3 miliarde de euro.
Banii vin însă în schimbul unor reforme.
Marcel Boloș a explica că taxa va fi stabilită în urma unor discuții publice:„Ceea ce s-a născut ca dezbatere publică, merg până la 2.
000 – 3.
000 lei anual.
Scopul este ca să avem o flotă auto a României cât mai prietenoasă cu mediul”, a declarat ministrul Fondurilor Europene.
Astfel, pentru o mașină înmatriculată în 2002, șoferii ar putea achita o taxă de până la 2.
000 de lei.
În exercițiul financiar 2021-2027, România a reușit un grad de absorbție de numai 5% a fondurilor europene, în condițiile în care avem la dispoziție 44 de miliarde de euro, din care 31 de miliarde de euro granturi.
Următoarea cerere de plată 4 va fi depusă în iunie-iulie 2025 și are o valoare de 2,7 miliarde euro, iar aceasta vine cu o serie de puncte sensibile, precum reforma privind pensiile generale, reforma fiscală, legea taxării mijloacelor de transport poluante și codul urbanistic.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsFoto: depositphotos.
comCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro
