Autostrada Transilvania. „Verde” pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contestațiile depuse la contractul câștigat de Makyol, respinse de CNSC.

Spread the love

  La începutul lunii februarie, contractul câștigat de Makyol pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), înregistra a treia contestație, depusă de constructorul italian WeBuild.

 Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent contestațiile depuse, astfel că proiectul poate continua.

 Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna cu turcii de la Makyol contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile constructorului italian WeBuild și ale constructorului turc Mapa, potrivit Economedia.

roWeBuild și Mapa pot contesta decizia CNSC și la Curtea de Apel București, însă potrivit legii, Compania de Drumuri trebuie să semneze contractul cu Makyol în urma deciziei Consiliului Național de Soluționare a Constestațiilor.

În total, contractul câștigat de Makyol-Ozaltin în noiembrie anul trecut a înregistrat trei contestații: două din parte italienilor de la WeBuild și una depusă de turcii de la Mapa.

 După o perioadă de trei luni de evaluare, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins toate cele trei contestații.

 Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.

Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).

Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România.

Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.

Lasă un răspuns