Învățământul rural trebuie regândit, având în vedere că jumătate din copiii României se află în această zonă, consideră ministrul Educației Daniel David, care semnalează că acest învățământ funcționează într-un mod „de avarie”.
Potrivit raportului privind starea învățământului preuniversitar din România, aferent anului școlar 2023-2024, fenomenul abandonului școlar înregistrează valori ridicate în mediul rural, mai ales în rândul claselor de început de ciclu.
Astfel, cele mai mari valori ale ratei abandonului școlar din învățământul primar și gimnazial s-au înregistrat la nivelul populației școlare din mediul rural (1,7% total, 1,8% primar, 1,7% gimnaziu), respectiv la nivelul elevilor de clasele pregătitoare, I și a V-a.
„Este clar că trebuie să regândim paradigmatic învățământul rural, pentru că aproape o jumătate de Românie se află acolo, iar modul în care funcționează în acest moment învățământul rural după mine este un mod de avarie.
Problema este că avem mulți copii.
Este drept, dar nu sunt concentrați, nu sunt adunați în grupul mari astfel încât să poți să ai școli în care, având mulți copii, poți să aduci profesori de calitate, poți să aduci tot ceea ce îți trebuie pentru a face școală comparabil cu ce se întâmplă în mediul urban.
Deci din start pornesc cu o neșansă extraordinar de mare”, a afirmat ministrul Educației, Daniel David, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit Agerpres.
roDavid a reiterat ideea campusurilor rurale în care copii dintr-o anumită arie să poată învăța.
„Va trebui să regândim aceste lucruri oricâți bani investim acolo: pentru construcția școlilor, pentru a nu mai mai avea toaletă în curte.
Modul în care avem arhitectura gândită, așa cum este arhitectura nu poate funcționa.
Noi nu avem niște modele bătute în cuie.
Știți că am mai anunțat public, de exemplu, că un model pe care îl pilotăm, să nu aveți ideea că schimbăm lucrurile, îl pilotăm, este acel demers legat de campusurile rurale în care ne gândim copiii de pe o anumită arie pot să fie aduși cu mijloace moderne, cu microbuze, în același campus.
Ai automat mai mulți copii, poți să ai profesori care să fie bine plătiți, profesori care să-și dorească să lucreze acolo, poți să ai cantine, poți să ai cămin, unii copii pot să rămână de luni până joi, să plece acasă în weekend.
(.
.
.
) E opțiunea fiecăruia.
Deocamdată pilotăm.
Nu am o soluție.
Ce vă spun este că am început să gândim paradigme alternative, fiindcă sistemul pe care îl avem acum este acceptabil, dar nu este ceea ce țintim ca performanță”, a explicat ministrul Educației și Cercetării.
În opinia sa, copiii din mediul rural trebuie să aibă șansa la educația pe care o au copiii din urban.
„Vrem mai mult decât acceptabil, vrem să fie aceeași șansă pe care o ai și în mediul urban”, a arătat Daniel DavidConform datelor oficiale, doar în anul școlar 2024-2025, populația școlară a scăzut cu 15.
821 de elevi.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro
