Proiectul Podului Garibaldi ajunge în atenția Consiliului Local, care va aproba alocarea financiară pentru realizarea noului pod.
Dacă anul trecut, una dintre soluțiile luate în calcul viza închiderea circulației timp de 6 luni, potrivit documentației actualizate, în zonă va fi amenajat un pod provizoriu, astfel încât circulația rutieră să nu fie afectată.
În plus, o parte din fondurile necesare investiției sunt asigurate de finanțarea europeană.
Realizarea proiectului va ajuta la descongestionarea traficului prin configurarea podului la 4 benzi.
Noul pod va avea o înălțime 22 de metri și va oferi noi facilități: – 2 benzi de circulaţie auto de 3 m şi 2 benzi de circulaţie de 3,50 m (cele marginale);- 2 zone pentru parapet rutier de 0.
45 m fiecare; – 2 piste pentru biciclişti de 1.
5 m fiecare;- 2 trotuare pietonale de 2.
25 m fiecare;- 2 zone pentru parapet pietonal de 0.
3 m fiecare.
De altfel, pe durata lucrărilor din zonă, șoferii vor putea utiliza un pod provizoriu, amplasat în zona străzii George Coșbuc.
Proiectul privind construirea noului Pod Garibaldi este complementar investiției realizate de administrația locală prin care Piața 14 Iulie devine centru de cartier pentru cartierul Grigorescu, prin realizarea unei modernizări continue în zona specificată, mobilitatea urbană și amenajarea exterioară urbană fiind unitară ca rezultat.
Lucrările de modernizare a zonei 14 Iulie au debutat în decembrie anul trecut.
Valoarea proiectului este estimată la 60,6 milioane lei/circa 12 milioane de euro.
Proiectul va fi depus spre finanțare prin Programului Național Nord-Vest 2021-2027 pentru suma de 26,7 milioane lei, iar suma de 33,9 milioane de lei (cu TVA) reprezintă contribuția Primăriei Cluj-Napoca.
Durata de implementare a proiectului este de 1 an și opt luni.
Proiectul va contribui la descongestionarea traficului și va oferi noi facilități pentru bicicliști și pietoni.
