Un clujean propune o centură ocolitoare la Gilău. Comuna, una din principalele surse de aglomerație a traficului rutier.

Spread the love

  Localitatea Gilău, o poartă de intrare și ieșire pentru cei care tranzitează județul Cluj, se confruntă de ani de zile cu o problemă majoră de trafic.

  Aglomerația constantă de pe DN1/E60 și DJ107P a transformat traversarea localității într-un adevărat calvar, mai ales în sezonul cald, în weekenduri și în zilele libere.

Situația actuală, caracterizată de blocaje rutiere ce pot prelungi traversarea Gilăului până la o oră și jumătate, solicită măsuri urgente și eficiente.

„S-a ajuns până acolo încât traversarea localității Gilău poate dura o oră sau chiar o oră și jumătate.

Au fost multiple situații când, de exemplu, aglomerația era așa de mare încât chiar de la ieșirea din Florești spre Gilău sau din Căpușu Mare spre Gilău mașinile erau oprite, ajungându-se la un timp de traversare a localității de peste o oră, cum am menționat.

Vorbim de o secțiune de drum de aproximativ 5 km, de la intrarea până la ieșirea din Gilău.

Este, mai mult decât evident, un lucru extrem de neplăcut pentru cei care tranzitează localitatea, indiferent în ce scop (muncă, concediu, deplasare la/de la domiciliu etc.

)”, a declarat un cititor monitorulcj.

roTraficul intens din Gilău este cauzat de o serie de factori bine cunoscuți:Deși s-au implementat măsuri precum semafoare și benzi suplimentare pe tronsoane limitate, acestea nu au reușit să aducă o îmbunătățire semnificativă.

„Înțeleg că s-au propus și s-au realizat diferite soluții pentru a îmbunătăți situația, dar până în prezent nici una dintre ele nu a făcut ca aglomerația din zona localității Gilău să fie redusă semnificativ.

E evident nevoie de ceva mai mult decât un semafor, două, de realizarea a două benzi pe sens, pe o porțiune limitată de drum, sau de devierea unei categorii de vehicule prin altă parte și nu prin localitate”, a adăugat clujeanul.

Clujeanul vine cu propunerea de a folosi Autostrada A3, deja existentă în nordul localității, ca parte a unei centuri rutiere care să preia traficul de tranzit.

Soluția ar presupune:Această soluție ar reduce semnificativ timpul de traversare pentru vehiculele care doar tranzitează localitatea, fără a mai fi nevoite să traverseze porțiunea centrală aglomerată.

„Din motive pe care noi, cei care nu suntem în domeniul infrastructurii rutiere, nu le cunoaștem, traseul Autostrăzii A3 în zona de nord a localității Gilău face o buclă convexă spre nord-vest, asta făcând ca traseul A3 să fie relativ paralel cu E60, pe o mare parte din raza localității Gilău.

Astfel că propunerea mea este ca A3 să fie utilizată ca parte din Centura Gilău, reprezentând aproximativ două treimi din această posibilă centură.

Cealaltă treime ar însemna un drum nou, drum de legătură care să pornească de la intrarea în localitatea Gilău dinspre Oradea și care să se intersecteze cu A3 într-un punct considerat optim”, a declarat clujeanul.

O preocupare ar putea fi diferența de nivel dintre A3 și E60 la punctul de legătură propus, care variază între 20 și 60 de metri.

Totuși, având în vedere progresele tehnologice și echipamentele moderne utilizate în construcția infrastructurii rutiere, această dificultate poate fi depășită cu ușurință, așa cum au demonstrat proiectele similare din județul Bihor.

„Nu doar autovehiculele care se deplasează din Cluj-Napoca / Florești spre Oradea ar ocoli localitatea Gilău pe această centură, ci și autovehiculele care vin dinspre Turda sau Nădășel, pe autostradă, sau dinspre Luna de Sus / Băișoara ar ocoli localitatea Gilău, ieșind de pe autostradă și intrând pe acel drum de legătură.

În felul acesta, se rezolvă problema mare a traficului din Gilău, profitându-se de traiectul Autostrăzii A3 din zona localității Gilău, oferind posibilitatea vehiculelor care doar tranzitează localitatea Gilău de a petrece un timp relativ scurt de traversare a localității, pe șoseaua de centură”, a adăugat cititorul.

Lasă un răspuns