Peste 900 de profesori și directori de școală propun renunțarea la cel puțin unul dintre programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde” arată un studiu.
Unii profesori spun că ar trebui implementate măsuri cum ar fi gratuitatea intrării la muzee și a transportului pentru activitățile din afara școlii, scrie edupedu.
ro.
„Profesorii au fost rugați ca, în urma experienței personale privind contextul organizării pe intervale de cursuri/ module a anului școlar, să noteze câteva recomandări/ propuneri pentru o bună desfășurare a activităților în școli pe următoarele arii”.
Cele mai frecvente propuneri sunt legate de renunțarea la unul sau la ambele programe, cel puțin în ultimii doi ani de liceu (peste 13% dintre profesori, reprezentând cel mai ridicat procent dintre cei intervievați).
13% din numărul de profesori intervievați, 6840, înseamnă 930 de profesori.
Motivele sunt legate de lipsa banilor pentru a desfășura acțiuni, dificultăți de gestionare a programelor sau lipsa de relevanță a activităților în raport cu curriculumul.
„Aproximativ unul din zece profesori doresc un program de studiu mai riguros și modalități prin care să se evite fragmentarea anului școlar, întrucât acest lucru afectează negativ achiziția de cunoștințe și ritmul învățării, dar și pregătirea elevilor pentru examene.
Câteva dintre aceste modalități de evitare a fragmentării ar fi, în opinia profesorilor respondenți comasarea acestor două programe sau scurtarea lor, ori înlocuirea unui astfel de program cu una dintre vacanțe”, arată documentul citat.
Ambele programe permit școlilor să își aleagă perioada în care se desfășoară (câte 5 zile consecutive) și activitățile.
„Școala altfel” este un program introdus în 2016 al cărui scop este să contribuie la dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor preșcolari/elevilor.
Atât cadrele didactice, cât și elevii sunt încurajați să își manifeste creativitatea și să îmbine într-un mod atractiv teoria cu aplicațiile ei din viața de zi cu zi, învățarea cu preocupările individuale într-un context favorabil dezvoltării socio-emoționale.
Fiecare școală trebuie să analizeze rezultatele și eficiența programului.
O analiză realizată de Universitatea Babeș-Bolyai, în 2021, la 5 ani de la introducerea programului, arată că plusurile ar fi faptul că au participat 90% dintre elevi și toate cadrele didactice, iar raportul mai arată că a fost vorba despre „dezvoltarea spiritului competitiv, atât sportiv, educaţional, spiritului civic şi ecologic al elevilor, descoperirea de către elevi a unor abilităţi/ deprinderi necunoscute de ei”.
Printre punctele slabe: „mijloacele de transport suprasolicitate, transportul în comun foarte aglomerat, probleme cu existenţa unei baze sportive adecvate sau acolo unde a existat a rezultat suprasolicitarea acesteia, lipsa finanțării”.
„Săptămâna Verde” a apărut în anul școlar 2022-2023, la inițiativa președintelui Klaus Iohannis.
Culegerea datelor s-a desfășurat în perioada octombrie-noiembrie 2023.
Au răspuns chestionarului în total 6.
840 de învățători, profesori de gimnaziu, de licee teoretice și pentru învățământ profesional din diferite arii curriculare, cu grade diferite de vechime și nivelul de învățământ și consilieri școlari.
Cei mai mulți respondenți au fost profesori de gimnaziu.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro