Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a anunțat, joi, că românii sunt vizați de o nouă metodă de fraudă.
Infractorii cibernetici trimit mesaje care par să provină de șa o sursă de încredere, cum ar fi o firmă de curierat.
„Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje și email-uri de la servicii de curierat sau Poștă.
Infractorii cibernetici profită de această rutină și trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entități pentru a ne întinde capcane.
SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii «SMS» și «phishing»”, potrivit DNSC.
Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare.
Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site fals, unde infractorii susțin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată și că acesta trebuie livrat din nou.
Pentru această nouă livrare, se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut.
Această plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor.
Totodată, DNSC a explicat cum trebuie să acționați în cazul în care credeți că ați fost victima unui atac de smishing: