Scade numărul călătorilor care aleg trenul. Printre cauze, viteza redusă.

Spread the love

  Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu mai bine de 4% în primele nouă luni din 2024, iar explicațiile sunt multiple: viteză medie redusă de deplasare, din cauza infrastructurii feroviare precare și timp suplimentar petrecut în tren, în contextul în care condițiile nu corespund nevoilor călătorilor.

Astfel, dacă în Polonia călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 km) durează între două ore şi jumătate şi trei ore şi jumătate, în România distanța dintre marile orașe, precum ruta Cluj-București, este parcursă în circa zece ore.

Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primele nouă luni din 2024, a fost de 53,718 milioane, în scădere cu 4,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Dintre aceştia, 53,479 milioane pasageri au călătorit în ţară, iar 239.

000 au efectuat călătorii internaţionale.

Transportul feroviar de pasageri a avut, în primele nouă luni ale anului, o pondere de 17,5% în transportul total de pasageri, fiind depăşit, de departe, de transportul rutier, cu o pondere de 75,6%.

În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul a scăzut cu 11,1% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2023, fiind transportate 32,861 milioane tone mărfuri, din care 78,6% în transport naţional.

Potrivit datelor statistice, majoritatea indicatorilor de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar a înregistrat o evoluţie negativă comparativ cu perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2023.

 Parcursul mediu zilnic al vagoanelor de pasageri (km/zi) şi viteza medie comercială a trenurilor de pasageri (km/h) au scăzut cu 3,4%, parcursul locomotivelor cu 3,2%, parcursul trenurilor s-a redus cu 3%, iar parcursul automotoarelor cu 1,3%.

La capitolul căi ferate modernizate, în contul anului 2024 nu putem contabiliza decât 77 km recepționați, din cei 298,55 km estimați pentru modernizare, potrivit Clubferoviar.

ro.

 Modernizarea infrastructurii feroviare în intervalul 2020 – 2024 arată că România nu reușește să depășească pragul de 77 km/an de cale ferată recepționată în urma lucrărilor de modernizare:*2020 – 71,88 km recepționați    *2021 – 33,02 km        *2022 – 13,39 km         *2023 – 0 km                *2024 – 77 km

Lasă un răspuns