Obiectiv ratat. Din 300 de kilometri de cale ferată propuși pentru modernizare, doar 77 km recepționați de CFR anul trecut.

Spread the love

  Dacă în privința autostrăzilor și a drumurilor expres, România a reușit anul trecut deschiderea circulației pe 197 km de drum de mare viteză, modernizarea rețelei de cale ferată pare să reprezinte în continuare un obiectiv greu de îndeplinit.

 De altfel, și în 2023, România nu își atingea obiectivele în materie de infrastructură feroviară.

Acum doi ani, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an.

În anul electoral 2024, politicienii au făcut tot posibilul să taie panglici la drumuri rapide, în vreme ce lucrările la infrastructura feroviară s-au derulat anvoios.

 Astfel, la capitolul căi ferate modernizate, în contul anului 2024 nu putem contabiliza decât 77 km recepționați, din cei 298,55 km estimați pentru modernizare, potrivit Clubferoviar.

ro.

 Modernizarea infrastructurii feroviare în intervalul 2020 – 2024 arată că România nu reușește să depășească pragul de 77 km/an de cale ferată recepționată în urma lucrărilor de modernizare:*2020 – 71,88 km recepționați    *2021 – 33,02 km        *2022 – 13,39 km         *2023 – 0 km                *2024 – 77 kmDupă cum semnalează sursa citată, de fapt, au fost modernizați efectiv sub 55 km de cale ferată (54,72 km), în condițiile în care restul de 22 km reprezintă lucrări de tip Quick Wins, ceea ce presupune readucerea liniei feroviare la parametri constructivi, iar nu lucrări de modernizare propriu-zise.

 În decurs de trei decenii, România a reușit să modernizeze doar 633,22 km din rețeaua feroviară de peste 19.

000 km de cale ferată existentă.

 

Lasă un răspuns