„Cârtițele” care vor săpa tunelul pentru metrou au ajuns în Florești și vor fi asamblate în perioada următoare pentru a intra în teren.
TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane.
Potrivit imaginilor surpinse din dronă cu utilajele TBM, cea mai mare parte a componentelor celor două „cârtițe” au ajuns la destinație, fiind „parcate” în Florești.
Cele două utilaje, cu peste 250 de tone fiecare, au ajuns la începutul săptămânii trecute în Portul Constanța, iar ulterior Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța câteva transporturi agabaritice pe ruta Agigea RORO PTF – Florești (CJ) pentru componentele necesare pentru lucrările de la metroul din Cluj.
Astfel, pe parcursul săptămânii trecute, transporturile cu utilajele dezasamblate au traversat țara, iar primele componente ale TBM-urilor folosite pentru săparea tunelurilor subterane ajungeau vineri la Cluj.
Conform imaginilor publicate pe platforma youtube de unul dintre pasionații de lucrări de infrastructură, luni, 16 decembrie, cele două „cârtițe” au ajuns la destinație (stația Teilor, în Florești).
Deși se estima că termenul pentru transportul utilajelor va dura aproximativ trei săptămâni, cele două „cârtițe” dezasamblate au ajuns în timp record la Cluj.
Și ultimele piese ale utilajelor TBM vor ajunge în aceste zile în Florești.
Utilajele au fost transportate pe bucăți la Cluj, prin câteva transporturi agabaritice, și includ un total de 38 de piese.
În perioada următoare cele două TBM-uri vor fi asamblate pentru a intra efectiv în teren pentru săpături.
Potrivit estimărilor, asamblarea utilajelor poate dura 2-3 luni.
Săpăturile în teren vor începe din cea de-a doua stație a metroului: stația Teilor, situată în zona străzii Eroilor din Florești.
În timp ce lucrările la prima stație (Stația Moților) se vor desfășura la suprafață.
De altfel, în teren au loc pregătiri în vederea execuției lucrărilor ulterioare.
„Lucrările au început și se pregătesc stațiile unde urmează să intre «cârtițele», pentru că aceste utilaje TBM (Tunnel Boring Machines) când ajung, mai durează vreo două luni până se asamblează complet, după care intră în subteran.
Dar acestea nu pot intra într-un teren viran.
Vor intra de la stația Teilor.
Prima stație dinspre Florești spre Cluj este stația Țara Moților, unde se va lucra la suprafață.
Următoarea stație (Teilor), din zona străzii Eroilor din Florești, acolo se va intra în subteran.
Acum se lucrează la pregătirea pereților mulați, pentru ca aceste «cârtițe» să intre”, explica edilul Emil Boc în noiembrie 2024.
Săpăturile pentru metroul din Cluj se vor desfășura neîntrerupt, odată ce «cârtițele» vor fi montate pentru realizarea galeriilor de metrou.
Lucrările în teren la metroul din Cluj au început în iunie 2024.