În data de 10 decembrie, „cârtițele” care vor săpa găurile pentru metroul din Cluj-Napoca au ajuns în România, prin portul Constanța.
Utilajele au venit pe bucăți, fiind transportate la Cluj cu transporturi agabaritice.
În total, acestea sunt formate din 38 de piese, primele ajungând vineri în Cluj.
Asamblarea utilajelor poate să dureze până la trei luni.
TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane.
În română, TBM poate fi tradus ca „Mașină de Forat Tuneluri”.
Aceste echipamente sunt utilizate în mod obișnuit pentru construcția de tuneluri de mare lungime destinate transportului rutier, feroviar, metroului sau conductelor de apă și canalizare.
Există mai multe tipuri de TBM-uri, iar fiecare este adaptat pentru diferite tipuri de sol (roci dure, argilă, nisip etc.
) și pentru condițiile specifice ale tunelului care urmează să fie construit.
În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.
Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.
Conform datelor oficiale, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.
000 de călători/zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.
000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului.
În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.
Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.
200/21.
600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).