Într-un document consultat de Financial Times, Partidul Popular European (PPE) a declarat că interdicţia din 2035 privind vânzarea de maşini noi cu motoare cu ardere internă „ar trebui să fie anulată”.
Motoarele tradiţionale ar trebui să fie permise în continuare dacă funcţionează cu biocombustibili şi alte alternative cu emisii reduse, a transmis PPE.
Grupul care o are printre membrii săi pe preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a afirmat şi că ar trebui reconsiderate amenzile pentru producătorii de automobile pentru depăşirea noilor limite de emisii, care urmează să intre în vigoare începând de anul viitor.
Vezi mai multe articole din categoria economic Amenzile de câteva miliarde de euro au fost concepute pentru a creşte producţia de vehicule electrice, dar având în vedere scăderea vânzărilor de vehicule electrice în Europa, această măsură este acum contraproductivă, a susţinut PPE.
Documentul de poziţie s-ar putea modifica uşor înainte de a fi adoptat de grup în decembrie.
Ursula von der Leyen a susţinut că Bruxelles-ul va menţine interdicţia, care a fost promulgată în timpul primului său mandat ca parte a unui pachet de legi menite să reducă emisiile de carbon în UE.
Cu toate acestea, săptămâna aceasta, ea a anunţat că va prezida personal discuţiile cu părţile interesate din întreaga industrie „pentru a concepe împreună soluţii, deoarece această industrie trece printr-o tranziţie profundă şi perturbatoare”.
Manfred Weber, liderul PPE şi politician german, s-a întâlnit luna aceasta cu şefii din industria auto, pe fondul îngrijorării crescânde cu privire la starea industriei, după ce Volkswagen şi Ford au anunţat concedieri.
Toţi marii producători auto din UE au emis avertismente privind profitul, cu excepţia Renault, în contextul în care concurează cu vehiculele electrice chinezeşti mai ieftine.
În urma alegerilor europarlamentare din iunie, Weber a colaborat cu grupuri din întregul spectru politic, inclusiv cu Fraţii Italiei ai prim-ministrului italian Giorgia Meloni, care au pus la îndoială obiectivele climatice ale blocului comunitar.
Meloni a numit interdicţia 2035 o politică „autodistructivă”.