A fost aprobată achiziția a 23 de locomotive electrice noi. De la Cluj la Oradea, cu 160km/h.

Spread the love

  Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, joi, achiziţia a 23 de locomotive electrice noi, proiectul fiind aprobat de către Guvern.

Locomotivele vor putea circula cu 160 de kilometri la oră şi vor putea tracta până la 16 vagoane de călători.

 Investiţia se ridică la peste 760 de milioane de lei, cu TVA.

Noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:•⁠ ⁠Bucureşti-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timişoara-Arad;•⁠ ⁠Bucureşti-Craiova-Simeria-Deva-Arad;•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad-Curtici;•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Cluj-Napoca-Oradea;•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Miercurea Ciuc-Dej;•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Paşcani-Suceava-Vatra Dornei;•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Tecuci-Iaşi;•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Paşcani-Iaşi;•⁠ ⁠Bucureşti-Giurgiu Nord;•⁠ ⁠Iaşi-Constanţa/(Mangalia) via Tecuci;•⁠ ⁠Suceava- Constanţa/(Mangalia) via Buzău;•⁠ ⁠Galaţi-Constanţa/(Mangalia);•⁠ ⁠Bucureşti-Constanţa/(Mangalia).

Proiectul are drept scop asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România.

La mijlocul lunii trecute, România aproba achiziția a încă 58 de trenuri electrice pentru a conecta 13 municipii reşedinţă de judeţ.

Trenurile vor circula și pe rutele Cluj-Alba și Huedin-Oradea.

La finalul lunii octombrie a fost aprobată și finanțarea cu 300 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare și electrificare a tronsonului feroviar Cluj-Oradea-Frontieră Ungaria.

Lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde de lei, fără TVA.

 Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore.

Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele.

 Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi:- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

 Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026.

Lasă un răspuns