După modelul CTP, președintele CJ Cluj, Alin Tișe, propune o societate de transport județean. „Să pregătim un proiect care să asigure transportul dintre localități”.

Spread the love

  Problemele care apar periodic în asigurarea transportului public pentru călători la nivel județean ar putea fi rezolvate prin intermediul unei societăți de transport realizate de Consiliul Județean Cluj în parteneriat cu comunele din țară.

 Cel puțin aceasta este concluzia formulată de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, în urma dezbaterii pe marginea unui proiect de hotărâre ce viza solicitarea unui operator privat de transport de majorare a tarifelor.

 „Ar trebui să analizăm, în perspectivă, în ce măsură Consiliul Județean Cluj, împreună cu comunele din județ, putem realiza o socetate de transport județean.

După modelul pe care îl avem în orașe, să gândim o societate de transport județean, care să asigure transportul dintre localități.

De ce nu? Ar putea fi în perspectivă o societate de transport județean”, a propus la finalul dezbaterii președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

Cererea de majorarea tarifelor pentru transportul public județean de persoane deschide dezbaterea pentru realizarea unei societăți de transport județean care să asigure condiții moderne de mobilitate.

 Este vorba de ruta Gherla-Cluj, una dintre cele mai solicitate trasee de către clujeni, pentru care operatorul Fany a solicitat administrației județene o creștere a tarifelor.

 Traseele din județul Cluj au fost repartizate operatorilor privați de transport persoane în urma unei licitații desfășurate anul trecut de Consiliul Județean.

 La distanță de aproape un an de zile, unii operatori au solicitat majorarea tarifelor de călătorie cu aproape 40%, de la 12 lei la 16,5 lei.

Cererea a stârnit discuții în ședința Consiliului Județean de joi, în contextul în care comisiile juridice și economice trebuie să analizeze în ce măsură solicitarea poate fi onorată, dar și modul în care călătorii să aibă în continuare un transport public județean de calitate.

 Solicitarea de majorare a tichetelor de călătorie a fost explicată prin reducerea numărului de călători pe anumite rute, dar și prin achizțiile de noi mijloace de transport.

 „Problema de fond rămâne, fie că se majorează tarifiele, fie că vor rămâne neschimbate.

Sunt de acord să analizăm în comisii aceste aspecte.

Odată ce a scăzut numărul de pasageri de la 70% la 40% există riscul ca aceste societăți să abandoneze traseele.

Și sunt trasee neacoperite.

 Oamenii vor transportul RATUC-ului (Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca) care e subvenționat cât cuprinde, dar nu toți știu aceasta.

 Trebuie să găsim soluții, motiv pentru care propun o analiză suplimentară în comisiile de specialitate”, a explicat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

 Astfel, proiectul de hotărâre privind actualizarea tarifelor de călătorie pentru transportul județean de persoane a fost amânat, iar în termen de șapte zile măsura va fi analizată în comisiile juridică și economică ale administrației județene.

 „Această problemă nu este pe un singur traseu, Cluj-Dej sau Cluj Gherla, ci în tot județul.

(…).

Grija mea este să nu rămânem fără transport județean de persoane și să avem trasee neacoperite.

Ar trebui să analizăm, în perspectivă, în ce măsură Consiliul Județean Cluj, împreună cu comunele din județ, putem realiza o socetate de transport județean.

După modelul pe care îl avem în orașe, să gândim o societate de transport județean, care să asigure transportul dintre localități.

De ce nu? Ar putea fi în perspectivă o societate de transport județean”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

 Proiectul de hotărâre a fost amânat pentru a fi reanalizat împreună cu reprezentanții societăților de transport, după analiza în comisiile de specialitate ale forului județean.

 În vara anului trecut, Consiliul Județean Cluj a licitat un contract de peste 7 milioane de euro pentru 116 trasee de transport județene, structurate pe 50 de loturi, prin curse regulate în județul Cluj pe anii 2023-2028.

/documente/stories//2024/09/26/66f53c14a1c35_649acf2ca4cac_transport-persoane-cluj.jpeg” />

Lasă un răspuns