Datele confidenţiale ale clienţilor Star Health din India, inclusiv rapoarte medicale, sunt disponibile pe Telegram, publicate de chatbot-uri care oferă acces la milioane de documente furate.
Datele medicale ale clienţilor unei companii de asigurări medicale din India, expuse pe Telegram Date sensibile ale clienţilor Star Health, cea mai mare companie de asigurări de sănătate din India, au devenit publice prin intermediul unor chatbot-uri pe platforma Telegram, la doar câteva săptămâni după ce fondatorul Telegram, Pavel Durov, a fost acuzat că aplicaţia sa facilitează activităţi infracţionale, scrie Reuters în exclusivitate.
Informaţiile au fost făcute publice de un cercetător în securitate cibernetică, care a luat legătura cu Reuters pentru a semnala problema.
Vezi mai multe articole din categoria externe Datele furate includ poliţe de asigurare, numere de telefon, adrese, date fiscale, rezultate la teste medicale şi diagnostice.
Chatbot-urile, create de un utilizator cunoscut sub pseudonimul „xenZen”, oferă acces gratuit la mostre de date, dar şi opţiunea de a cumpăra întregul set de informaţii, care are 7,24 terabyte de date ale 31 de milioane de clienţi.
Star Health a confirmat o presupusă accesare neautorizată a datelor şi a raportat incidentul autorităţilor din Tamil Nadu şi agenţiei naţionale de securitate cibernetică CERT-In.
Chiar şi aşa, compania a declarat că datele sensibile ale clienţilor rămân în siguranţă.
Telegram a eliminat chatbot-urile în cauză, dar la scurt timp au apărut altele care au făcut acelaşi lucru.