Autostrada Transilvania. Primele lucrări în teren pentru realizarea viaductului de la Topa Mică.

Spread the love

  Sunt realizate primele foraje pentru construcția viaductului din Topa Mică (județul Cluj), de pe Autostrada Transilvania.

Astfel, potrivit filmărilor realizate în zona secțiunii Topa Mică-Zimbor (A3), constructorul turc Ozaltin a început realizarea forajelor pentru viaductele ce vor fi realizate pe traseul de 30 km.

 Pe parcursul perioadei contractuale de proiectare, în zona județului Cluj se desfășoară foraje în teren pentru realizarea viaductului de la Topa Mică (în total, pentru perioada de proiectare sunt prevăzute 9 luni, iar pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor sunt estimate 18 luni).

Viaductul din Topa Mică este proiectat pe o distanță de circa 2 km.

 La începutul verii, secțiunea Nădășelu-Zombor înregistra un grad de execuție de circa 72%.

 În 5 iunie 2024, CNAIR anunța semnarea contractului de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB.

Secțiunea de 30 de km de pe A3 dintre Nădășelu-Zimbor nu poate fi deschisă nici în 2025, în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică.

Viaductele de la Nădășelu (1,2 km) și Topa Mică (2 km) din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora, lotul de 30 km dintre Nădășelu-Mihăești-Zimbor nu poate fi deschis circulației.

 Termenul limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, potrivit jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Oficialii CNAIR au extins termenele de finalizare pentru Nădășelu-Zimbor (iulie 2026), respectiv pentru Zimbor-Poarta Sălajului (decembrie 2026), potrivit ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.

Astfel, pe secțiunea finanțată din PNRR, de la Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, zonă marcată de alunecări de teren, vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri.

Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Potrivit Asociației Pro Infrastructura, în iulie 2024, pe șantier era înregistrat un avans modest, astfel încât șansele de realizare până în 2026 a secțiunii Zimbor-Poarta Sălajului sunt destul de reduse.

 O altă secțiune problematică de pe segmentul Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău este cea cu tunelul Meseș, pentru care CNAIR a amânat decizia de desemnare a constructorului până la finalul lunii septembrie.

 Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns