Contrar informațiilor apărute în spațiul public, potrivit cărora proiectul metroului ar putea pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR, edilul Emil Boc a declarat la un post de radio local că metroul „se face”, indiferent dacă banii din PNRR vor fi alocați sau vor trebui noi surse de finanțare.
„Întăresc ceea ce am spus.
Dincolo de orice discuții apar în spațiul public, clujenii trebuie să știe că metroul se face.
Lucrările la metrou continuă în graficul anunțat la Ministerul Transporturilor”, a declarat edilul la un post de radio local.
Edilul a adăugat că Primăria Cluj-Napoca nu este implicată în discuțiile tehnice dintre Guvernul României și Comisia Europeană, precizând că aceste negocieri sunt gestionate la nivel central, așa cum se întâmplă și în alte state UE.
Totodată, Emil Boc a declarat că metroul poate beneficia de multiple surse de finanțare.
„Pe de altă parte, Primăria nu este parte a discuțiilor tehnice dintre Guvern și Comisia Europeană.
Există anumite tehnicalități care se discută, la fel ca și în cazul altor proiecte din PNRR la nivelul Uniunii Europene.
Sunt anumite discuții între Guvern și Comisia Europeană la care Primăria nu este parte (.
.
.
)Relația tehnică dintre SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice)și JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) nu este gestionată de către Primărie, ci este gestionată de autoritățile centrale ale statului român.
Cât timp discuțiile sunt în derulare, nu am alte date pentru a vă putea comunica.
Sunt tehnicalități care se abordează între Guvernul România și Comisia Europeană.
Din perspectiva autorităților statului, pot să vă spun că licitația a fost validată de toate autoritățile statului român și de aceea s-a semnat contractul de finanțare și de aceea lucrările sunt în derulare.
Este foarte important de știut, metroul are contract de finanțare și lucrările sunt în derulare, este un proiect verde și poate beneficia de multiple surse de finanțare dincolo de banii din PNRR, deci metroul se face, are finanțare, și are poate mai puțină importanță din câte buzunare se finanțează.
În octombrie- noiembrie sosesc cârtițele, se asamblează și după aceea vor intra în subteran”, a precizat Emil Boc.
Premierul Marcel Ciolacu a declarat luni, 2 septembrie, că metroul de la Cluj ar putea fi finanţat din sumele provenite din certificate verzi, pentru că este transport verde.
Marcel Ciolacu a fost întrebat ce sume din cererea de plată numărul 3 vor fi reţinute din cauza neîndeplinirii angajamentelor.
„Sunt trei probleme la cererea de plată 3.
Sunt nişte numiri în consiliile de administraţie, la societăţile din energie, unde este un dialog, unde, dacă se va opri o sumă, vom avea între şase şi opt luni de recuperare a acestor bani.
Este jalonul cu microîntreprinderile, 206, şi vom vedea care este abordarea Comisiei în continuare.
Este problema cu metroul de la Cluj, unde de asemenea căutăm o abordare comună.
Acolo au fost două licitaţii.
(.
.
.
) Noi oricum trebuie să reducem 10% din împrumuturi şi presupun că aceşti bani vor fi reduşi din împrumut.
Împreună cu ministrul Boloş am început deja demersurile de a găsi altă cale de a finanţa metroul de la Cluj.
Metroul de la Cluj nu se făcea cu 300 de milioane cât veneau din PNRR, metroul de la Cluj costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare.
Avem acces la o sumă de aproximativ 4,5 miliarde din certificate verzi şi acolo încercăm să introducem metroul, pentru că este transport verde”, a spus Ciolacu, la Palatul Parlamentului.
El a adăugat că din aceste sume ar putea fi finanţate şi alte lucrări pentru metroul din Bucureşti, nu doar pentru cel de la Cluj.
„Eu aş introduce şi porţiune din metroul din Bucureşti.
Să mergem să folosim acei bani pentru transport verde, respectiv metrou în Cluj şi Bucureşti”, a afirmat prim-ministrul.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro