În august 2023, guvernul ungar anunța inițierea proiectului pentru construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară.
Astfel, în continuarea acestui segment va fi realizat un alt tronson, de 18 kilometri, care va ajunge până la graniţa româno-maghiară, în urma unei investiţii de 150-160 de miliarde de forinţi.
Acum, guvernul maghiar a aprobat alocarea fondurilor necesare pentru desfășurarea lucrărilor.
Ministrul ungar al construcţiilor şi transporturilor, János Lázár, a prezentat dezvoltările rutiere pentru care au fost alocat deja resurse de finanţare, informează agenția maghiară de presă MTI.
Prima secţiune de 28 de kilometri a autostrăzii M49 este deja în construcţie, iar acum a fost aprobată finanţarea din resurse interne, în valoare de 189 de miliarde de forinţi (481,4 de milioane de euro), pentru realizarea tronsonului de 18 kilometri până la graniţă.
„Odată cu finalizarea preconizată a proiectului, în 2027, vom crea legătura între Nyíregyháza şi Satu Mare, consolidând astfel cooperarea economică şi socială între Ungaria şi România”, a declarat ministrul ungar al transporturilor, János Lázár.
Dacă inițial termenul vehiculat pentru finalizarea lucrărilor pentru autostrada care va lega Ungaria de România era sfârșitul anului 2026, acum partea maghiară a înaintat un nou termen, astfel că cel mai probabil investiția va fi încheiată în 2027.
Una dintre cele mai mari investiții de autostradă a Ungariei din ultimii ani a fost construcția autostrăzii Košice-Miskolc.
Guvernul din țara vecină doreşte continuarea acestui program prin conectarea pe cale rutieră a următoarelor oraşe: Nyíregyháza cu Satu Mare, Nyíregyháza cu Munkacevo, Békéscsaba cu Arad.
De altfel, în septembrie 2023, ministrul maghiar de externe, Péter Szijjártó, semna la Timișoara, două memorandumuri de înțelegere între România și Ungaria pentru înființarea unui nou punct de trecere a frontierei la Beba Veche-Kübekháza și realizarea unei noi conexiuni rutiere la Cenad.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro