Contractul pentru cel mai scump segment de autostradă (41km) scos la licitație în România a fost amânat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu încă o lună.
Este vorba de a opta amânare, la mai bine de un an și jumătate de la lansarea licitației.
Astfeș, noul termen pentru stabilirea câștigătorului celui mai scump segment de autostradă din România (7,4 miliarde de lei) este 30 septembrie 2024.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit în repetate rânduri perioada de evaluare a ofertelor pentru desemnarea câștigătorului pentru licitația ce include tunelul Meseș (A3).
Vineri, termenul a fost extins până la finalul lunii septembrie.
Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, a fost relansată în urmă cu mai bine de un an și jumătate, în februarie 2023, iar în august anul trecut au fost depuse mai multe oferte.
Practic, de la cele 7 oferte înregistrate în augusst 2023 și până în august 2024, secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania nu are un constructor desemnat.
Cei șapte operatori care au depus oferte în august anul trecut:-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.
R.
L.
– EURO-ASFALT d.
o.
o (România – Bosnia Herțegovina)– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.
Ş.
(Turcia)– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.
S.
– OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.
S.
(Turcia)– MAPA INSAAT VE TICARET A.
S.
(Turcia)– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.
S.
– DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.
Ş.
(Turcia)– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.
S.
– DOGUS INSAAT VE TICARET A.
S.
(Turcia)După depunerea ofertelor au urmat o serie de amânări, iar stabilirea câștigătorului licitației se lasă în continuare așteptată.
Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, cu o valoare de 4,4 miliarde de lei.
Acum, valoarea proiectului este estimată la 7,4 miliarde lei, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro