Rusia anunţă că a deschis două noi fabrici pentru producţia de avioane de ultimă generaţie SU-57

Spread the love

Andreea Soare United Aircraft Corporation, o companie aerospaţială de stat, a anunţat că o uzină de producţie esenţială pentru programul rusesc de avioane Su-57 de a cincea generaţie a deschis noi fabrici menite să accelereze ritmul lent de livrare, scrie Monitorul Apărării, care citează Defense News.

Rusia anunţă că a deschis două noi fabrici pentru producţia de avioane de ultimă generaţie SU-57 Conform companiei, oficialii au pus în funcţiune noi fabrici de dezvoltare legate de sistemul de combustibil şi au început construcţia unui hangar pentru testarea avionicii la fabrica Komsomolsk-on-Amur, din estul Rusiei.

Avioanele Su-57 nu sunt atât de folosite în invazia Ucrainei, efectuând lovituri doar de pe teritoriul Rusiei.

În urma invaziei pe scară largă a ţării vecine Ucraina, producătorii de armament de stat Rostec, UAC şi uzina de avioane din Komsomolsk-on-Amur sunt supuşi la numeroase sancţiuni din partea Statelor Unite, Uniunii Europene, Ucrainei, Marii Britanii, Elveţiei şi altor ţări, forţându-i să caute echipamente şi componente electronice în Asia sau să le importe ilegal, mai scrie Defense News.

Vezi mai multe articole din categoria externe Rusia dispune doar de un număr redus de avioane Su-57.

Contractul pentru producţia a 76 de avioane până la sfârşitul anului 2027 a fost semnat de Ministerul Apărării la Forumul Armatei din iunie 2019, cu Komsomolsk-on-Amur numit ca principalul loc de producţie.

Cu toate acestea, uzina a fost rapid considerată prea mică, forţând oficialii să extindă spaţiul de producţie, ceea ce a presupus schimbarea şi adăugarea de noi echipamente.

Ca urmare, potrivit expertului independent în aviaţie Michael Jerdev, care a vorbit cu Defense News, până în prezent, Forţele Aeriene Ruseşti nu au primit mai mult de o treime din ceea ce era planificat în cadrul contractului.

A existat un transfer de 10 aeronave către Forţele Aeriene în 2022 şi 11 exemplare în 2023.

Blocajele critice sunt furnizarea de avionică şi un nou motor, aşa-numitul Izdelie 30, spune Jerdev, referindu-se la sancţiunile occidentale.

Rusia nu trimite avioanele moderne în Ucraina din teama de a nu fi doborâte de ucraineni, mai ales că a pierdut o cantitate considerabilă de aeronave în ultima vreme.

Chiar azi, Forţele Aeriene Ucrainene au anunţat că au doborât încă un avion Su-24 pe frontul Kramatorsk.

Lasă un răspuns