Laura Buciu Laura Buciu Un procuror italian a deschis o anchetă pentru omor prin imprudenţă în cazul morţii magnatului britanic din domeniul tehnologiei Mike Lynch şi a altor şase persoane care au murit atunci când iahtul de lux s-a scufundat pe timp de furtună în largul Siciliei săptămâna aceasta.
Procurorul italian deschide o anchetă pentru omor prin imprudenţă în cazul iahtului din Sicilia Şeful biroului procurorului din Termini Imerese, Ambrogio Cartosio, a declarat că, deşi iahtul a fost lovit de un eveniment meteorologic foarte brusc, este „plauzibil” să fi fost comise infracţiuni de omor prin imprudenţă multiplă şi provocarea unui naufragiu prin neglijenţă, scrie Reuters.
Până în prezent, ancheta nu a vizat nicio persoană în mod individual, a declarat acesta la o conferinţă de presă.
Fiica lui Lynch, Hannah, în vârstă de 18 ani, a fost, de asemenea, printre cei care au murit când ambarcaţiunea familiei, Bayesian, lungă de 56 de metri, s-a răsturnat în timpul unei furtuni violente, în zorii zilei de luni, în largul Porticello, lângă Palermo.
Vezi mai multe articole din categoria externe 15 persoane au supravieţuit, inclusiv soţia lui Lynch, a cărei companie deţinea Bayesian, şi căpitanul iahtului.
Dezastrul ar fi şi mai dureros dacă ancheta ar arăta că a fost cauzat „de comportamente care nu au fost aliniate la responsabilităţile pe care fiecare trebuie să şi le asume în transportul maritim”, a declarat Cartosio.
Căpitanul James Cutfield şi ceilalţi supravieţuitori au fost interogaţi în această săptămână de către autorităţi.
Niciunul dintre ei nu a comentat public modul în care nava s-a scufundat.
Raffaele Cammarano, un alt procuror care a vorbit la aceeaşi conferinţă de presă, a declarat că, atunci când autorităţile l-au interogat pe Cutfield, acesta a fost „extrem de cooperant”.
Scufundarea a lăsat perplecşi experţii navale care spun că o navă precum Bayesian, construită de producătorul italian de iahturi de lux Perini, ar fi trebuit să reziste furtunii şi, în orice caz, nu ar fi trebuit să se scufunde atât de repede.
Scoaterea Bayesian din mare îi va ajuta pe anchetatori să stabilească ce s-a întâmplat, dar operaţiunea va fi probabil complexă şi costisitoare.
Epava zace aparent intactă pe o parte, la o adâncime de 50 de metri.
„Este în interesul proprietarilor şi managerilor navei să o salvăm”, a declarat Cartosio, adăugând că „aceştia au asigurat cooperarea lor deplină”.
Giovanni Costantino, CEO al The Italian Sea Group, care deţine Perini, a declarat săptămâna aceasta pentru Reuters că naufragiul a fost rezultatul unui şir de „erori indescriptibile, nerezonabile” comise de echipaj şi a exclus orice erori de proiectare sau de construcţie.
Cammarano a declarat că evenimentul meteorologic care a lovit nava a fost, cel mai probabil, un „downburst”, un vânt descendent foarte puternic care este un eveniment intens, dar relativ frecvent pe mare, mai degrabă decât o trombă de apă care implică vânturi rotative precum un vârtej sau o tornadă.
El a declarat că pasagerii dormeau probabil în momentul furtunii, motiv pentru care nu au reuşit să scape.
Şeful gărzii de coastă din Palermo, Raffaele Macauda, care a participat la conferinţa de presă, a declarat că nu a existat nicio interdicţie specifică ca nava să fie ancorată în locul în care a fost lovită de furtună, deoarece buletinele meteorologice din acel moment nu raportau o alertă de furtună majoră pentru zona extinsă din sud-vestul Mării Tireniene.