Centura metropolitană începe cu primul tronson și realocarea utilităților, a declarat Dan Tarcea, viceprimarul Clujului.
Pe lângă conectarea cu principalele legături din Cluj-Napoca, un lucru foarte important este realocarea resurselor.
Potrivit viceprimarului, în prezent se lucrează la magistrala de gaz, aflată pe mijlocul drumului.
La sfârșitul lunii august ar trebui să înceapă cu adevărat lucrările de anvergură și de săpătură, iar proiectul va întârzia doar dacă realocarea nu va fi făcută conform planurilor.
Centura metropolitană va fi conectată cu principalele artere de circulație din Cluj-Napoca.
„Va fi conectată cu Bulevardul 1 Decembrie, cu Calea Turzii, cu drumul Făgetului şi cu drumul Frunzișului”, a declarat Dan Tarcea, la un post de radio local.
De asemenea, centura metropolitană va fi conectată şi cu Calea Borhanciului, Traian Vuia și Bulevardul Muncii.
Potrivit viceprimarului Clujului, licitația pentru al doilea tronson a fost reluată și se află în desfășurare.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 3 octombrie 2024.
„Discutăm de o legătură din Baci, Cluj-Napoca până la Nodul 5, nodul care este înaintea magazinului Cora.
Vine de la magazinul Cora și se închide acest tronson până la bulevardul Muncii, stația OMV de pe bulevardul Muncii, care merge la Apahida”, a mai declarat Dan Tarcea.
Etapa a doua a proiectului vizează drumul de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei.
Centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete.
Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.
În etapa actuală sunt vizate conectarea centurii cu Spitalul Regional de Urgență, printr-un pasaj specific, dar și cu Spitalul Pediatric Monobloc.
Un alt segment vizat este legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida.
Acest segment va duce la realizarea podului peste Someș și la extinderea Aeroportului Internațional Avram Iancu.
De asemenea este vizată și descongestionarea sectoarelor aglomerate municipale către drumurile naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3.
Articol scris de Alina PetricCitiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro