Consiliul Județean Cluj, împreună cu Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii, care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2024 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.
În urma analizei, s-a constatat că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de 6.
868 de părinți clujeni, majoritatea dintre acestea (70,9%) finalizându-se cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu.
De asemenea, părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.
Cu toate acestea, în cazul a trei copii clujeni a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.
„Cifrele dovedesc, o dată în plus, utilitatea și eficiența serviciului nostru non-stop de telemedicină, dar și încrederea pe care o au părinții în sfaturile și recomandările specialiștilor care deservesc ALOPEDI.
Este îmbucurător faptul că majoritatea problemelor au putut fi soluționate telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical.
”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Rezultatele analizei au indicat că în intervalul menționat, problemele digestive (34,12%) au fost mult mai frecvente decât cele respiratorii (13,50%), numărul apelurilor pentru probleme digestive crescând cu 50% în luna iunie față de luna mai.
În acest context, specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive: să fie atenți la igiena mâinilor, să spele alimentele consumate de copii înainte de a le oferi acestora, să nu ducă în colectivitate copiii cu infecții digestive, iar folosirea piscinelor și a bazinelor se poate face după două săptămâni de la terminarea infecției digestive.
Articol scris de Ilinca DandocziCitiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro