Aprobarea PUZ-ului de restructurare urbană a platformei Carbochim și a zonelor adiacente, în dezbatere publică

Spread the love

  Primăria Cluj-Napoca organizează dezbaterea publică având ca temă aprobarea PUZ – de restructurare urbană (platforma industrială Carbochim) – Piața 1 Mai – str.

Porțelanului.

 Dezbaterea va avea loc joi, 18 iulie, ora 16:00 și se va desfășura în sistem hibrid (fizic – în Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca – str.

Moților nr.

3 și online, pe platforma Cisco Webex).

Persoanele care doresc să ia cuvântul în cadrul dezbaterii pot completa online cererea pe website-ul Primăriei (accesibil la acest link până înainte cu minimum 4 ore de ora stabilită pentru începerea ședinței), urmând ca linkul de conectare să fie transmis pe adresa de e-mail indicată.

În PUZ, se arată că platforma industrială Carbochim (cu activitate mult redusă) va fi revalorificată si reintegrată în circuitul urban, prin dezvoltarea unui centru de activități, loisir și locuire, printr-un proiect de tip brownfield.

Zona se află în plină ascensiune, fiind în ultimii ani „ținta” mai multor proiecte publice: refacerea parcurilor Feroviarilor, Armătura, a Pietei Gării, conectarea străzii Răsăritului și străzii Câmpul Pâinii prin traversarea râului, refacerea podului Portelanului, dar și private: restructurarea fostelor platforme industriale Mucart, Libertatea, TDR si a platformei Clujana.

„Platforma Carbochim beneficiază de un potențial deosebit, dat de apropierea de zona centrală, de zona gării și de faptul că beneficiază pe două laturi de o deschidere generoasă la malurile râului Someșul Mic”, se arată în proiect.

Pe platforma Carbochim, Iulius intenționează să construiască un ansamblu mixt, în centrul căruia va fi un centra comercial de tip mall.

Beneficiarul proiectului este Rivus Investments, o companie a grupului Iulius.

În afara zonei comerciale, se va realiza o zonă rezidentială, reprezentând aproximativ 30% din aria desfășurată totală, orientată spre râul Somesul Mic și o zonă de birouri, la Piața 1 Mai, într-un imobil înalt cu rol de accent.

Cea mai înaltă clădire din ansamblu poate fi de 21 de niveluri supraterane, dar nu va depăși 95 metri.

„Regimul de înălțime propus prin PUZ pentru funcțiunea dominantă, cea de centru comercial, se încadrează în prevederile RLU PUG, însă se propun și niște accente volumterice, peste maximul admis prin RLU PUG, respectiv (1-4)S+P+19E+Et și H.

max.

95 m, cf.

Avizului Autorității Aeronautice Civile Romane nr.

24740/22.

09.

2023, accente care semnalează acest pol nou de interes de la nord de calea ferată, aflat în poziție urbana privilegiată”, se arată în PUZ.

Spațiul va fi amenajat pe mai multe zone: zona industrială restructurată, subzona construită protejată și zona verde.

Zona industrială restructurată va avea funcțiunea predominantă de activități comerciale, locuire colectivă, alimentație publică, activități culturale (cinema, săli de spectacole, club), educaționale (spații pentru cursuri, after school, centru de zi pentru copii, spații de joacă, spații pentru sport dedicate copiilor), administrative, de sănătate și asistență socială, de turism, activități sportive și de întreținere corporală, parcaje etajate sub/supraterane cu servicii conexe, esplanade pietonale, grădini urbane, amenajări pentru activități în aer liber, zone pentru evenimente și alimentație publică în spațiu liber – inclusiv pavilioane temporare fixe sau mobile – foodtruck, amenajări peisajere.

Două clădiri cu valoare istorică – ambientală vor fi păstrate și reconvertite funcțional, astfel:În subzona construită protejată, cu elemente de patrimoniu industrial, înălțimea maximă admisă este de 6 niveluri supraterane și nu va depăși 25 metri.

Zona verde, inclusiv culoarul de protecția apelor rezultat prin restructurarea funcțiunilor industriale, va avea funcțiunea predominantă de plantații joase, medii, înalte, sistem de alei și platforme pentru circulația pietonală și velo, mobilier urban, amenajări pentru joacă, odihnă, sport și alte activități în aer liber, construcții de tip pavilionar pentru alimentație publică cu terase exterioare, grupuri sanitare, spații pentru administrare și întreținere, chioșcuri pentru alimentație publică cu caracter nepermanent, elemente pentru comunicări vizuale, lucrari de artă monumentală, permanente sau temporare.

Înălțimea maximă admisă este de 2 niveluri supraterane ce nu vor depăși 8 metri.

Clădirile vor aveaminim un access pietonal direct, fără trepte sau praguri.

Spațiile verzi nu vor fi prevăzute cu accese auto, în afara acceselor necesare pentru autoutilitarele folosite la mentenanță.

Vor fi prevazute locuri de parcare pentru biciclete si trotinete, în baza unui proiect arhitectural integrat.

Spațiile verzi organizate pe sol natural vor fi de minim 30% din suprafața construită totală.

Dezvoltarea acestui amplasament și investițiile în infrastructura aferentă vor conduce la creșterea atractivității întregului areal pentru viitoare investiții și la cresterea ofertei de spații amenajate de promenadă și parc deschise publicului și însoțite de serviciile aferente (comerciale, alimentație publică, culturale etc.

).

În prezent, configurația parcelelor descurajează libera circulație publică, se mai arată în PUZ.

„Prin revitalizarea unui fost sit industrial aflat în stare de degradare, proiectul fructifică avantajele zonei, introducerea unor poli de interes la nord de calea ferată ar avea ca efect polarizarea și coagularea urbanistică a acestui vast areal și reducerea necesităților de mobilitate și a traficului în ansamblu.

Realizarea proiectului va atrage noi investiții, ajutând economia locală și contribuind la bugetul local”, se arată în documentul citat.

Pod și pasarele pietonale peste Someș, noi sensuri giratorii, modernizare străzi, piste de biciclete și alei pietonale: toate vor fi amenajate pe cheltuiala constructorului, odată cu reconversia platformei industriale Carbochim.

Potrivit PUZ, anterior emiterii autorizațiilor de construire pe parcele, Iulius va asigura:- Suprafețele de teren necesare regularizării străzilor Porțelanului și Câmpul Painii, care vor fi dezembrate și înscrise în CF cu titlu de „drum”;- Realizarea unui pod rutier peste râul Someșul Mic, între capătul străzii Câmpul Pâinii și strada Oașului, cu trama de patru benzi auto, două trotuare, două piste velo și sistem inteligent de semaforizare;- Realizare a două poduri pietonale peste râul Somesul Mic;- Realizarea a două girații pe străzile Porțelanului și Câmpul Pâinii;- Realizarea unei sistematizări/modernizări a străzii Porțelanului;- Realizarea unei sistematizări și semaforizări inteligente a intersecției dintre strșzile Paris, Câmpul Pâinii și Porțelanului;- Realizarea și amenajarea peisagistică și rutiera a zonei limitrofe în baza unui proiect de specialitate autorizat, situată între strada Porțelanului, strada Câmpul Pâinii și zona ce urmează a fi restructurată;- Trecerea în domeniul public, cu titlu gratuit, a suprafețelor de teren dezmembrate în vederea regularizării și modernizării străăzilor Porțelanului și Câmpul Pâinii;- Amenajarea malului drept a Someșului Mic, pe tronsonul adiacent PUZ;- Realizarea unei sistematizări/modernizări a străzii Câmpul Pâinii între podul nou propus și strada Paris la 4 benzi carosabile, bandă de bicicletă, un trotuar, un trotuar de gardă, alveolă pentru stația de transport în comun;- Trecerea în domeniul public, cu titlu gratuit, a imobilului cu nr cad.

309117.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns