Ediția din 2024 a Piaței de flori „altfel” a ajuns la final.
100 metri liniari și 7 lățime s-au umplut de magie, zâmbete sincere și povești autentice.
Timp de 4 zile, organizatorii au oprit timpul în loc și am redat comunității un spațiu aparte, în încercarea de a demonstra puterea evenimentelor ce au ca scop reactivarea peisajului urban prin inițiative creative.
Peste 16.
000 de oameni au ajuns zilele trecute pe cea mai frumoasă stradă din întregul oraș, în creștere față de anul trecut, când evenimentul a avut totuși o zi în plus și 17.
000 de vizitatori.
Ediția din 2024 s-a întâmplat sub egida Cea mai mică stradă, cea mai mare comunitate, cu sprijinul Raiffeisen Bank România.
Asociația Daisler, cea care pune în scenă transformarea temporară a frumosului loc, a demonstrat pe parcursul întregului eveniment că e nevoie doar de puțin efort ca lucrurile să fie diferite.
În cele 4 zile de eveniment ne-am bucurat de prezența a 15 producători locali ce își petrec zilele și nopțile îngrijind și cultivând cele mai frumoase plante.
Unii au călătorit sute de kilometri pentru a ajunge pe Strada Potaissa, în timp ce alții vin din serele aflate la o aruncătură de băț de oraș.
Toți și-au prezentat propria poveste – cu autenticitate, șarm și emoție.
Iar vizitatorii s-au putut bucura de o gamă variată de produse: de la plante aromatice cu gust de măsline sau ciuperci, la îndrăgita floare de colț, înmiresmata lavandă, cel mai parfumat busuioc, plante exotice aparte, dar și de flori colorate de sezon.
„Oricine își poate găsi locul pe Strada Potaissa pentru că despre asta e Piața de flori altfel.
Un loc inclusiv pentru fiecare.
Nu e doar despre flori, ci mai ales de dorința de a revitaliza un spațiu urban uitat în haosul de zi cu zi și de a-l transforma, într-un mod extrem de simplu, într-un loc de poveste.
Există târguri și piețe de en-gros ghivece și plante și există Piața de flori altfel.
Există târguri de artizanat și de produse tradiționale și există Piața de flori altfel.
Există festivaluri și există Piața de flori altfel.
Unde spațiu în care legăturile create sunt mai importante.
Un spațiu care îți aduce energie bună și conexiuni.
Un spațiu care îți oferă ceva cu totul diferit.
”, spune Andi Daiszler, inițiatorul evenimentului.
„Ne bucurăm că și anul acesta am fost alături de Asociația Daisler și de cei aproape 20.
000 de vizitatori care au transformat cea mai mică stradă în cea mai mare comunitate.
Spațiile urbane prin viață atunci când sunt folosite de oameni, iar Raiffeisen Bank România este alături de ei la fiecare pas.
” a transmis și Laura Mihăilă, Director Marketing, Comunicare și CX Raiffeisen Bank România, sponsorul principal al evenimentului.
Dincolo de standuri și poveștile cu tâlc ale vendorilor, oamenii s-au bucurat și de un colț de relaxare, o oază verde în mijlocul orașului, unde s-au putut bucura de o băutură aromată ori pur și simplu de o poveste cu prieteni dragi, într-un decor de poveste.
Fondatorii offradio.
gr, unul dintre cele mai ascultate posturi de radio online din Europa și din lume, au ajuns în premieră să întâlnească publicul fidel din România, tocmai în mijlocul pieței de flori altfel.
Potrivit propriilor măsurători de audiență, România e a doua piață de fani după Grecia pentru dj-ii și producătorii offradio, cu o bază de câteva zeci de mii de ascultători.
S-a lăsat cu dans în mijlocul străzii, multe zâmbete și voie bună.
„Am avut parte de momente grozave aici în Cluj, pe această stradă cu atâția oameni frumoși.
Atmosfera a fost perfectă.
Am tot auzit de acest oraș în ultimii ani de la ascultătorii noștri și ne-am bucurat nespus de mult să putem ajunge aici.
Suntem impresionați.
Poate că iubim Clujul mai mult după doar două zile decât pe propriul oraș.
E un tărâm urban de poveste”, ne-au spus Demy și Nikos, fondatorii offradio.
gr.
Pe Strada Potaissa au cântat și artiștii locali.
Digitalove, Ada Morar, Timothy Kross, Patricia Labou, Nidal, Henczman și Midnight Snack ni s-au alăturat pentru sesiuni acustice pline de magie.
Duminică, 23 iunie, de la 9 la 10, circa 50 de persoane au luat parte la Masa Bunei Vecinătăți.
Presa locală a numit deja evenimentul “cel mai fain picnic urban din Cluj”, întrucât adună la un loc într-o manieră simplă și fără costuri oameni de toate păturile și categoriile sociale.
Ne-am răsfățat cu dulceață de trandafiri, am degustat siropul dulce de lavandă și ne-am bucurat de zacuscă aromată, pandișpan cu vișine ori ciocolată de casă, clătite, ajvar, pâine de casă, cireșe și banane sau platouri de brânzeturi.
Am pășit pe stradă necunoscuți, Masa Bunei Vecinătăți ne-a transformat în prieteni.
Ca de fiecare dată, în programul evenimentului au fost incluse și discuții valoroase.
Ne-am bucurat de o dezbatere publică pe tema utilizării spațiului public, alături de experți ai unor evenimente de succes precum Scena Urbană, Urban Playfield, Vamos a la Playa, precum și cu participarea reprezentanților Raiffeisen Bank România, sponsorul evenimentului, o bancă îndrăgostită de potențialul creativ al acestor spații.
Strada Potaissa este unul dintre cele mai cunoscute proiecte de tipul street-delivery din țară, cu ecou și reputație la nivel global grație creativității creatorilor săi.
Deține titlul de cea mai bună inițiativă civică acordat de organizatorii Bienalei de Arhitectură Transilvania în 2021.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro