Despăgubiri de 12 milioane de lei în cazul exproprierilor pentru centura metropolitană a Clujului

Spread the love

  În decembrie 2023, Guvernul aproba despăgubiri record, în valoare de 200 de milioane de euro, pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca.

Primăria a publicat lista imobilelor aflate pe coridorul de expropriere pentru centura metropolitană și valoarea despăgubirilor aprobată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Astfel, valoarea despăgubirilor însumează 12.

003.

551 lei, adică peste 2,4 milioane euro.

 Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început vineri, 24 mai, iar proiectul va fi realizat pe parcursul mai multor etape.

 Potrivit deciziei de expropriere parțială, publicată de Primăria Cluj-Napoca, 50 de imobile se află pe coridorul de expropriere aferent centurii metropolitane Cluj.

 Printre cele mai mare sume acordate drept despăgubire în cadrul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică figurează: *Practic Invest Real Estate – 423.

000 lei*Municipiul Cluj-Napoca – 355.

000 lei*Municipiul Cluj-Napoca – 626.

000 lei*Municipiul Cluj-Napoca – 912.

000 lei*Autotransilvania – 526.

000 lei*Persoane fizice – 1.

984.

000 lei*Metro – 811.

000 lei*Polus – 422.

000 lei*Polus – 1.

050.

000 lei*Polus – 1.

164.

000 lei*Polus – 1.

426.

000 leiPotrivit Primăriei, exproprierile la centura metropolitană sunt mult mai costisitoare ca la metrou, iar suma de 200 de milioane de euro necesară nu poate fi livrată într-o singură tranșă.

În acest context, administrația locală a reușit o modificare legislativă care să permită ca exproprierea să se facă pe bucăți.

„Aici, la centura metropolitană, exproprierile sunt mult mai costisitoare ca la metrou.

Și repet, este vorba de 200 de milioane de euro.

Evident, ne-am uitat cu Ministerul Transporturilor și CNAIR care au spus că nu au cum să dea banii dintr-o dată.

(…).

Am modificat legea și putem să expropriem pe tronsoane, pe sectoare, și consemnez de banii care am nevoie.

Spre exemplu, pentru primul tronson avem nevoie de vreo 4 milioane de euro”, declara la începutul lunii aprilie primarul Clujului Emil Boc.

 La începutul lunii aprilie, consilierii locali au votat în cadrul unei ședințe de îndată, actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție.

Astfel, lucrările devin mai scumpe cu 133 milioane de euro și cresc de la 1,6 miliarde de euro la 1,74 miliarde de euro.

Este vorba despre o creștere echivalentă cu rata inflației.

Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început în 24 mai 2024.

 Modernizarea de pe DN1 (ieșirea din Cluj Napoca până la Spitalul Regional de Urgență) va aduce o serie de îmbunătățiri însemnate, inclusiv extinderea la trei benzi pe sens.

Lucrările presupun și realizarea podul peste Valea Gârbăului, pasajele pentru pietoni și accesul la sensul giratoriu.

În prima etapă a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj, iar lucrările vor cuprinde sectorul în lungime de peste 23 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km.

Astfel, conectivitatea va fi asigurată și cu Spitalul Pediatric Monobloc, dar și legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida, ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.

 Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu.

Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei.

Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete.

Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns