La foarte multe produse de pe eMAG sunt sute de review-uri, dar foarte rar vezi în ele prețul cu care oamenii au cumpărat acel produs.
De ce prețul este tabu în review, nu doar la eMAG, ci și la cei mai mulți retaileri? eMAG și-a prezentat luni rezultatele financiare, iar cifra de afaceri a grupului a fost de 10,2 miliarde lei.
Câte produse cumpără în medie românii, de unde le ridică? Ce categorii cresc mult?I-am întrebat pe cei de la eMAG de ce oamenii care pun review-uri la produse sunt rugați să NU scrie nimic despre preț.
„Review-urile au rolul de a construi încredere, iar când un client lasă un review, practic certifică, din perspectiva lui, de ce este valoros produsul respectiv.
Noi nu lăsăm, nu încurajăm, partea aceasta, fiindcă ar fi o informație care nu poate fi stabilă în timp și ar putea induce în eroare alți clienți.
Acesta este motivul.
Este posibil ca în orice moment al lunii sau săptămânii să vezi produsul cu un preț diferit față de cel cu care clientul care a pus un review a făcut achiziția”, a explicat Irina Pencea, General Manager eMAG România și Senior VP Ungaria și BulgariLa lista de sfaturi pentru cei care pun review-uri, eMAG spune că informațiile legate de preț nu sunt binevenite, fiindcă prețurile „nu se schimbă după cum bate vântul” și ele pot varia, mai ales în funcție de perioadele de promoții.
Totuși, la unele „cronici” mai scapă prețul.
Prețul este esențial la cumpărarea unui produs, iar prețul devine controversat mai ales înainte de Black Friday.
Legat de variația prețurilor, cei de la eMAG au explicat în trecut că prețul unui anumit produse se schimbă, în funcție de mulți factori, și de câteva zeci pe an.
eMAG România a înregistrat in 2023 o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent.
Cifra de afaceri a întregului grup, incluzând și filialele din străinătate, a fost de 10,2 miliarde lei, creștere tot de 11%.
Comanda medie pe eMAG în luna mai a fost de 270 lei.
În medie, un client eMAG face 7,5 comenzi pe an, în timp ce în 2020 media era de 4,3 comenzi.
Ce categorii de produse au crescut cel mai mult în ultimul an? grădinărit (+90%), suplimente alimentare (+84%), cosmetice și igienă (+70%).
Cel mai popular mod de a ridica produsele este, de departe, „easybox”: acele dulapuri care se găsesc peste tot.
La 66% dintre comenzi sunt preferate aceste „lockere”, în timp ce ponderea în 2021 era de numai 17%.
În țară sunt câteva mii de puncte easybox.
În ultimii trei ani, numărul sellerilor activi pe platforma eMAG s-a dublat, ajungând la 56.
000.
De asemenea numărul comercianților români care exportă prin eMAG Marketplace in Ungaria și Bulgaria s-a dublat la peste 12.
000 în ultimul an, iar volumul ofertelor pe care le pun la dispoziție pe platforma eMAG se ridică la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.