Mihai Tudose peste Mircea Cărtărescu! Europarlamentarul și-a tipărit o carte de 60.000 de exemplare din bani europeni. „Solenoid” a lui Cărtărescu are 45.000 de exemplare în 9 ani

Spread the love

Pe ce au dat europarlamentarii români banii publici dedicați comunicării? Site-ul de investigații Snoop le-a solicitat europarlamentarilor un exercițiu de transparență înaintea votului din 9 iunie 2024.

Cererea a fost adresată tuturor celor 33 de europarlamentari, indiferent de grupul din care au făcut parte.

Ce au descoperit ziariștii?Constituit din banii plătiți de cetățenii și firmele europene, drept taxe și impozite, bugetul Parlamentului European prevede că politicienii aleși au la dispoziție sume pentru comunicare și promovare în mass-media din țara lor.

Dintre cei 33 de europarlamentari întrebați, pe lista celor care au răspuns se numără candidați cu șanse să obțină un nou mandat de europarlamentar precum: Mihai Tudose, Rareș Bogdan, Victor Negrescu, Eugen Tomac, Vlad Botoș sau Dacian Cioloș.

Cartea lui Mihai Tudose are 248 de pagini și a apărut la editura RAO în decembrie 2023.

Eurodeputatul social-democrat Mihai Tudose, 57 de ani, va deschide duminică, 9 iunie, lista comună a candidaților PSD-PNL.

În 2019, Mihai Tudose a obținut mandatul de europarlamentar din partea Pro România, gruparea inițiată de Victor Ponta.

Apoi, Mihai Tudose și-a dat demisia din Pro România și a revenit în PSD.

În răspunsul pentru Snoop, europarlamentarul precizează că a „derulat” două campanii de informare a publicului românesc cu privire la bilanțul activității din Parlamentul European.

Ambele proiecte au fost plătite direct prestatorilor de servicii de către grupul S&D din Parlamentul European, „care a supervizat întreaga procedură”, susține Tudose.

Primul proiect se referă la o carte-raport de activitate.

„În decembrie 2023, la editura RAO a apărut cartea «Mihai Tudose – Raport europarlamentar: mandatul 2019-2024», 248 pagini, tiraj 60.

000 de exemplare, în baza unui contract în sumă de 40.

200 euro.

Prestatorul de servicii a fost desemnat în urma unei selecții dintre 6 oferte”, a precizat europarlamentarul.

Cartea-raport nu a fost vândută, ci împărțită gratis în perioada ianuarie – februarie 2024, în special în județul Brăila, de unde provine Mihai Tudose, afirmă el.

Printre cei care au primit-o sunt aleșii locali din județ, dar și potențialii alegători.

Potrivit lui Mihai Tudose, tipărirea celor 60.

000 de exemplare a costat 40.

200 de euro.

De altfel, verificarea de la Biblioteca Națională a României arată cum cartea nu apare în arhivele bibliotecii, ci doar în CIP – catalogul cărților în curs de apariție.

„De obicei, în acea listă sunt cărți fie în curs de apariție, fie care nu au mai apărut vreodată.

Adică s-a renunțat la publicare, a existat doar intenția”, a explicat un oficial al Bibliotecii, pentru site-ul Snoop.

În listă, cartea are ISBN 978-606-006-912-6 și apare în dreptul editurii RAO Distribuție.

Snoop.

ro a primit un exemplar al cărții-raport chiar de la europarlamentarul PSD.

Tirajul este impresionant, neobișnuit pentru industria cărții din România, o arată comparațiile cu volumele consacrate.

Cartea momentului pentru literatura românească, prin reverberațiile internaționale, este „Solenoid” a lui Mircea Cărtărescu.

Recent, „Solenoid” a câștigat „Dublin Literary Award”, un premiu care se dorește cel mai important, sub aspectul recompensei, dintre distincțiile acordate în întreaga lume pentru un roman.

Același volum a câștigat „Los Angeles Times Book Prize for Fiction 2023”.

El se găsește în librăriile importante din aproape întreaga lume, iar în România a ajuns la a șasea ediție.

„«Solenoid» a fost tradus până acum în spaniolă, catalană, suedeză, franceză, germană, slovacă, bulgară, croată, italiană, daneză, neerlandeză, engleză, norvegiană și maghiară”, susține editura Humanitas.

Prima ediție în limba română a lui „Solenoid” a fost tipărită în 2015.

Până acum au fost scoase pe piață 6 ediții, care cumulează 45.

000 de exemplare, a răspuns Humanitas unei întrebări a HotNews.

ro.

Puteți citi aici integral investigația Snoop despre felul în care europarlamentarii au folosit banii pentru comunicare.

Lasă un răspuns