McDonald’s nu are dreptul să folosească numele „Big Mac” pentru hamburgerii săi cu carne de pui în Europa după ce nu l-a folosit timp de 5 ani consecutivi, a decis miercuri a doua cea mai înaltă instanță a Uniunii Europene, potrivit Reuters.
Decizia Curții Generale de la Luxemburg marchează un nou episod în tentativa lanțului irlandez de restaurante Supermac de a obține revocarea dreptului McDonald’s de a folosi marca înregistrată „Big Mac”.
Compania americană înregistrase numele în 1996 pentru produsele sale din carne de vită și pui pe care le servește la restaurantele sale fast-food.
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) respinsese anterior solicitarea depusă de Supermac în vederea revocării mărcii înregistrate deținute de McDonald’s și a confirmat că lanțul american poate folosi numele „Big Mac” pentru hamburgerii și celelalte produse din carne de vită și pui pe care le servește la restaurantele sale din UE.
Supermac, lanț irlandez care și-a deschis primele restaurante în 1978 în Galway, a atacat această decizie în justiția europeană.
Curtea Generală de la Luxemburg a respins acum argumentele prezentate de avocații McDonald’s și a modificat decizia EUIPO.
„McDonald’s pierde marca înregistrată Big Mac în UE în ceea ce privește produsele de pui”, au notat judecătorii în hotărârea lor.
„McDonald’s nu a demonstrat veridic folosirea continuă în Uniunea Europeană pentru o perioadă de 5 ani [a mărcii înregistrate] în legătură cu anumite bunuri și servicii”, a explicat instanța.
Compania a declarat însă într-un comunicat remis Reuters că va continua să folosească marca Big Mac pentru hamburgerii săi cu carne de vită.
Pat McDonagh, fondatorul Supermac, a declarat pentru presa irlandeză că decizia reprezintă „o victorie majoră pentru oricine are numele Mac”.
„Ea înseamnă că ne putem extinde cu Supermac în UE, deci asta este astăzi o victorie mare pentru noi”, a mai spus el.
Matthew Harris, un avocat de la firma de avocatură Pinsent Masons, a declarat pentru Reuters că firmele care dețin mărci înregistrate ar trebui să ia seama de această decizie a Curții Generale a UE.
„Acesta este un semnal de trezire uriaș și proprietarii unor mărci înregistrate binecunoscute nu pot pur și simplu să se bazeze pe premisa că este evident că este evident că publicul cunoaște brandul și că noi suntem cei care l-am folosit”, și-a exprimat opinia acest avocat specializat în drept comercial.
„Cazul subliniază că inclusiv branduri renumite la nivel global sunt supuse acelorași rigori când trebuie să demonstreze folosirea unei mărci înregistrate într-un anumit teritoriu”, a adăugat el.
Decizia Curții Generale s-ar putea însă să nu fie una finală întrucât McDonald’s mai are posibilitatea de a o ataca la Curtea Europeană de Justiție, cea mai înaltă instanță a UE.
Compania americană nu și-a exprimat însă deocamdată intenția în acest sens.