Învățarea continuă este importantă într-un mediu bancar, deoarece tehnologia și cerințele clienților se schimbă mereu, spune Irina Kubinschi, HR Director, Raiffeisen Bank România.
Potrivit ei, empatia este crucială, deoarece clienții se așteaptă la un serviciu personalizat și adaptat nevoilor lor.
Irina Kubinschi a vorbit, în cadrul unui interviu, despre angajații Raiffeisen Bank România, programele de formare și dezvoltare profesională, dar și despre beneficiile extra-salariale.
Care sunt principalele calități/aptitudini pe care Raiffeisen Bank le caută la o persoană care va face parte din echipă? În afara de cele aflate deja în job description.
Irina Kubinschi: În afară de aptitudinile pe care le menționăm în descrierea fiecărui post, printre calitățile pe care ne dorim să le regăsim la viitorii noștri colegi se numără proactivitatea, dorința de învățare și empatia, responsabilitatea și lucrul în echipă.
Persoanele pro-active își asumă inițiativa și caută soluții pentru a îmbunătăți procesele și performanțele.
Învățarea continuă este importantă într-un mediu bancar, deoarece tehnologia și cerințele clienților se schimbă mereu.
Empatia este crucială, deoarece clienții se așteaptă la un serviciu personalizat și adaptat nevoilor lor.
Responsabilitatea și etica sunt esențiale pentru a lua decizii corecte și a-ți asuma responsabilitatea pentru acțiunile tale, iar colaborarea și lucrul împreună sunt în egală măsură importante pentru inovație, eficiență, comunicare si succesul echipei.
Raiffeisen Bank se află în top 3 bănci pentru Generația Z & Millennials, potrivit Ranstad Top Employers Report, se reflectă acest lucru și în profilul candidatului pe care îl căutați? Irina Kubinschi: În procesele noastre de recrutare promovăm diversitatea, căutam oameni talentați și pasionați aparținând tuturor generațiilor.
Fiecare generație aduce cu ea un set unic de abilități și cunoștințe, o varietate de idei și abordări care generează oportunități de progres și conduce la crearea unei echipe puternice, și la îmbunătățirea performanței prin integrarea tuturor perspectivelor.
În același timp, suntem mândri să fim de câțiva ani, una dintre cele mai preferate bănci de către Generația Z și Millennials, datorită reputației noastre de profesioniști și abilității noastre de a oferi oportunități de dezvoltare și învățare continuă, precum și pentru cultura noastră organizațională puternică.
În calitate de bancă cu o istorie bogată și o experiență vastă în industrie, suntem o alegere excelentă pentru toți cei care își doresc să își dezvolte o carieră în domeniul bancar.
Care sunt principalele eforturi pe care Raiffeisen Bank le face pentru a reține angajații? Irina Kubinschi: Ne mândrim cu faptul că pentru 40% din angajații noștri, Raiffeisen este primul angajator și că avem un număr mare de colegi care ne sunt alături de peste 15-20 de ani.
Pachetul nostru integral de recompensare include beneficii atractive, salarii competitive, zile libere suplimentare pentru diferite ocazii (pentru învățare, de ziua angajatului, etc) opțiuni de asigurare medicală, program de pensii, programe de recunoaștere a performanței, flexibilitate în programul de lucru, mediu de lucru plăcut și echilibrul între viața personală și profesională.
Pe zona de dezvoltare profesională, oferim o gamă largă de programe de formare și dezvoltare profesională, care ajută angajații să-și dezvolte abilitățile și cunoștințele și să avanseze în carieră, dar și recunoașterea publică a realizărilor lor prin intermediul programului „Career boost”.
Nu în ultimul rând, ne-am făcut o misiune din crearea unui mediu de lucru pozitiv și prietenos, care să încurajeze colaborarea, comunicarea și susținerea unei comunicări deschise și transparente.
Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în ceea ce privește recrutarea noilor candidați, dar și retenția angajaților?Irina Kubinschi: Industria bancară este în continuă evoluție și transformare, acestea având ca urmare apariția unor specializări și job-uri noi.
Pe măsură ce tehnologia avansează, sectorul nostru se confruntă cu o creștere a cererii pentru specialiști în domenii precum machine learning, AI, UX, data science, data power users, etc.
În plus, există o creștere a cererii pentru experți în conformitate și reglementări, precum și pentru specialiști în dezvoltare de produse, marketing și analize financiare.
Aceste noi job-uri au apărut din nevoia de a se adapta la schimbările din piață și la cerințele clienților, precum și din dorința de a inova și de a fi competitiv într-un mediu în continuă schimbare.
Prin dezvoltarea de programe de formare și dezvoltare profesională, crearea unui mediu de lucru pozitiv și oferirea de salarii și beneficii competitive, prin investiția în tehnologie și inovație pentru furnizarea de soluții de banking moderne ne propunem să atragem talente noi, dar și să reținem în organizație toți colegii care contribuie la succesul băncii.
Care sunt principalele beneficii extra-salariale pe care le oferiți?Irina Kubinschi: Raiffeisen Bank România are o gamă variată de beneficii extra-salariale, de la beneficii financiare până la oportunități de dezvoltare personală, beneficii legate de sănătate și wellness, precum asigurare medicală, servicii de consiliere sau acces la programe de fitness.
Chiar ne uităm cu mândrie și aș îndrăzni să spun că avem una dintre cele mai complexe liste de beneficii disponibile, care include peste 40 de beneficii extrem de variate.
Unele provin din ADN-ul nostru, precum asigurarea unei contribuții lunare la pilonul de pensii facultative (pilonul III).
Altele sunt mai originale, ca să nu zic chiar unice pe piață, precum programul „Future Raiffeisen”, un program gratuit de testare vocațională adresat copiilor angajaților noștri.
Întreaga paletă de beneficii este împărțită pe 4 piloni de dezvoltare: bunăstare financiară, sănătate & sport, asigurarea unui echilibru între viața profesională și viața personală și, nu în ultimul rând, învățare continuă.
Chiar dacă avem deja peste 40 de beneficii, lista este într-o continuă dezvoltare, în funcție de feedbackul pe care îl primim de la colegii noștri.
Analizăm intern, evaluăm și măsurăm constant această listă, pentru a ne asigura că vine în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor colegilor noștri.
Dacă ar fi să alegeți dintre acestea, care sunt top 3 beneficii pe care le are un angajat Raiffeisen Bank România? Irina Kubinschi: Din lista extinsă de beneficii, conform evaluărilor noastre interne, în top 3 beneficii se situează numeroasele oportunități de dezvoltare profesională, acordarea unui număr semnificativ de zile libere suplimentare pentru diverse ocazii (zile de naștere, zile dedicate dezvoltării personale, etc) și nu în ultimul rând, programul de lucru flexibil, în regim hibrid.
Irina Kubinschi: Ce beneficii extra-salariale au pe lista de priorități noile generații? Generația Z și Millennials apreciază flexibilitatea programului și opțiunile de lucru la distanță.
În egală măsură, sunt importante beneficiile legate de sănătate și wellness.
Mă bucură faptul că doresc să învețe și să se dezvolte continuu.
Adresăm toate aceste priorități și avem soluții incluse în lista noastră de beneficii: prin platforma noastră de beneficii, orice angajat Raiffeisen Bank are la dispoziție o gamă largă de servicii pe care le poate accesa instant, inclusiv asigurare medicală, servicii de consiliere, abonamente la săli specializate de fitness și multe altele.
În ceea ce privește dezvoltarea abilităților profesionale, pe lângă traininguri oferite gratuit prin platforma noastră internă de learning & development, în pachetul de beneficii am cuprins și 4 zile anual dedicate învățării în ritmul propriu.
Nu este obligatoriu să le iei pe toate o dată, ci se pot lua atunci când dorești să urmezi un curs, să te poți concentra 100% pe dezvoltarea ta profesională.
Nu în ultimul rând, tinerii sunt din ce mai interesați de impactul social și de mediu al companiilor, astfel beneficiile precum programul de voluntariat sau politici de responsabilitate socială sunt de asemenea apreciate.
Ne bucurăm că putem veni în întâmpinarea lor și cu astfel de programe.
Doar în 2023, 178 colegi au ales să facă voluntariat în programele promovate de noi intern și au dedicate acestor activități aproape 600 ore de voluntariat.
Pentru a încuraja acest spirit, Raiffeisen Bank oferă 1 zi lucrătoare/ an, divizată până la fracțiuni de 1 oră, pentru activități de voluntariat pe care angajații le pot presta în cadrul proiectelor comunitare.
Un gând pentru cei care ar dori să aplice la Raiffeisen Bank.
Irina Kubinschi: Când ne extindem echipa, căutăm colegi care împărtășesc pasiunea noastră pentru învățare și dezvoltare.
Suntem o echipă de profesioniști, care lucrează într-un mediu dinamic, orientat spre învățare continuă.
Cel mai recent proiect de învățare adresează instrumentele AI și cum le putem integra în munca de zi cu zi.
Așadar, vă invit în echipa noastră, să învățăm zilnic, să ne dezvoltăm și să ne bucurăm de o echipă dinamică.
Articol susținut de Raiffeisen Bank România