FOTO După 19 ani, revin trenurile pe calea ferată București – Giurgiu, dar tot vor face peste două ore / Tot ce trebuie să știi despre trenurile directe București – Giurgiu

Spread the love

Drumul către Giurgiu va fi în continuare unul foarte lung cu trenul, chiar și pe ruta directă.

Din 1 iunie revin trenurile București – Giurgiu, via Gara Progresu – Comana, iar durata medie a călătoriei este de două ore și 10 minute pentru 93 de km.

De ce durează așa de mult? Cât costă biletul? Pentru cine mai sunt utile aceste trenuri? Ce gară ar putea deveni foarte importantă?Niciodată nu este prea târziu.

Podul de la Grădiștea, la câțiva km de Comana, s-a prăbușit în 2005, iar de atunci trenurile București – Giurgiu – Frontieră ocolesc pe la Videle.

O călătorie pe ruta ocolitoare pe la Videle ajungea să facă și peste 3 ore jumătate.

Podul Grădiștea (foto Vlad Barză)Dar a venit și momentul ca trenurile să revină pe linia directă 102 via București Progresu – Grădiștea – Comana, un traseu cu 25 km mai scurt decât cel prin Videle, însă parcurs cu o viteză medie de 43-46 km/h.

Vor fi șapte trenuri CFR Călători pe sens pe zi, iar în weekend, șase trenuri pe sens (automotoare Desiro).

La Grădiștea a fost construit un pod nou peste râul Argeș, foarte modern, unde trenurile pot atinge 80-100 km/h, au fost construite alte câteva poduri mai mici și există câțiva km de linie nouă.

Comuna Comana, faimoasă pentru tiroliene, plimbări cu barca și drumeții prin pădure, are de acum una dintre cele mai moderne gări din țară și, mai ales, are și tren de acum!În gara Giurgiu Despre Mersul Trenurilor pe linia directă puteți citi mai jos.

Pe cea mai mare parte a traseului este linie simplă, neelectrificată.

Cel mai rapid tren va face 2 ore și un minut pe cei 93 km, iar cel mai lent, două ore și 19 minute.

Pe viitor se dorește ca între cele două orașe să fie 19 trenuri pe sens, anunța recent Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Asta ar însemna să intre și operatori privați.

Asta ar însemna să intre și operatori privați.

Trenurile care circulă de la 1 iunie au 17 opriri intermediare pe cei 93 km; viitoarele trenuri mai rapide pot scoate sub 110 minute cu una-două opriri.

De ce durează așa de mult drumul? Ei bine, traseul feroviar este mult mai lung decât cel cu mașina, fiindcă trenul merge mai bine de 20 de km pe centura feroviară a capitalei.

Gara nouă de la ComanaDe la Gara de Nord la București Progresu sunt 32 km pe calea ferată, via Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest și Vârteju.

Cu mașina sau transportul în comun sunt 11-12 km.

De la Gara Progresu la Giurgiu sunt 61 km (cu mașina sunt 57 km).

Există și o variantă prin care trenurile nu mai ajung la Gara Progresu, ceea ce înseamnă 5 km mai puțin de la Gara de Nord la Giurgiu, însă această variantă nu va fi folosită în prezent, ci era utilizată până acum 20 de ani de trenurile internaționale care nu opreau nicăieri între cele două orașe.

Pe centura feroviară sunt mici porțiunile unde trenurile vor atinge 90-95 km/h, dar și unele de 30 km/h, astfel că traseul Gara de Nord – Gara Progresu va fi parcurs în 37-41 minute.

Punctul de oprire GrădișteaDupă Gara Progresu sunt mai multe porțiuni cu viteze de peste 70 km/h, trenurile pot atinge și 95 km/h în zonele modernizate Grădiștea – Comana.

Viteza medie va fi de 45 km/h fiindcă sunt 12 opriri intermediare.

Mai este o problemă: există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 7-8 km de Giurgiu.

Gara de la Comana și tabela electronicăPe acolo se merge cu 30 km/h pentru mai mulți km.

Trenul internațional către Bulgaria va ocoli în continuare pe la Videle încă mulți ani de acum încolo, până când se va realiza a doua etapă de modernizare, care cuprinde dublarea liniei, dar și electrificarea.

Putem să sperăm că această fază va fi gata în 2030.

Vor circula trenuri așa-numite Regio metropolitane și ideea ar fi ca trenurile București Nord – București Progresu să fie pe post de trenuri regio-urbane și folosite de cei care vor să ajungă în zone precum Bucureștii Noi, Chiajna, București Vest sau Vârteju.

Gara ProgresuDin Gara de Nord la Giurgiu călătoria este destul de lungă, de peste două ore, așa că nu se pretează pentru navetă zilnică.

Se speră însă că gara București Progresu va fi folosită de cei care au de mers zilnic spre/dinspre Giurgiu sau localitățile din apropiere.

De la Progresu la Giurgiu, trenurile fac cam 80 de minute, așa că naveta este fezabilă.

Sala de așteptare de la ProgresuIdeea ar fi ca cei care locuiesc în sudul Capitalei să se folosească de Gara Progresu pentru a lua trenul și a merge unde au treabă și în București, utilizând una dintre cele patru stații intermediare către București Nord.

București – Nord – Giurgiu 17,5 leiBucurești Progresu – Giurgiu 10,8 leiBucurești Nord – București Progresu, 6,3 leiBucurești Nord (3.

31) – București Progresu (4.

09 – 4.

19) – Giurgiu (5.

40)București Nord (5.

45) – București Progresu (6.

22 – 6.

29) – Giurgiu (7.

46)București Nord (8.

28) – București Progresu (9.

06 -9.

13) – Giurgiu (10.

32)București Nord (10.

25) – București Progresu (11.

04 – 11.

14) – Giurgiu (12.

37)București Nord (13.

50) – București Progresu (14.

29 – 14.

39) – Giurgiu (15.

58) București Nord (16.

44) – București Progresu (17.

24 – 17.

34) – Giurgiu (18.

53) București Nord (19.

16) – București Progresu (19.

55 – 20.

05) – Giurgiu (21.

24)ReturGiurgiu (4.

39) – București Progresu (5.

59 – 6.

06) – București Nord (6.

43)Giurgiu (6.

02) – București Progresu (7.

27 – 7.

34) – București Nord (8.

14)Giurgiu (8.

00) – București Progresu (9.

23 – 9.

33) – București Nord (10.

12)Giurgiu (10.

54) – București Progresu (12.

14 – 12.

24) – București Nord (13.

03)Giurgiu (14.

13) – București Progresu (15.

37 – 15.

44) – București Nord (16.

22)Giurgiu (16.

20) – București Progresu (17.

47 – 17.

57) – București Nord (18.

38)Giurgiu (19.

39) – București Progresu (21.

03-21.

13) – București Nord (21.

52)În gară la JilavaLinia directă ar fi trebuit redeschisă la final de 2023, dar au mai fost probleme în teren.

S-a scris că această linie va fi închisă curând pentru începerea fazei doi de modernizare însă, licitațiile și organizarea vor mai dura, iar lucrările nu vor începe mai repede de finalul lui 2026 sau de începutul lui 2027.

Șantierul de la Grădiștea a început să prindă contur în vara lui 2021, iar lucrările la viaductul peste Argeș au început în noiembrie 2021.

Acest pod are o lungime totală de 1,36 km.

Demolarea vechiului pod s-a finalizat în toamna lui 2021.

Lasă un răspuns