Într-o piață a muncii dinamică, caracterizată de un grad mare de efervescență, așa cum este cea din România, companiile au început să transforme abonamentele medicale – beneficii extrasalariale care deveniseră, deja, de mult timp, un element comun al ofertelor de angajare – în soluție diferențiatoare care să le asigure vizibilitatea de care au nevoie în recrutarea celor mai buni candidați.
Tendința abonamentelor medicale complexe a prins contur în ultimii ani și ia amploare, notează reprezentanții rețelei de sănătate REGINA MARIA, unul dintre cei mai mari jucători din piața privată de sănătate, care gestionează un portofoliu de aproape 12.
000 de companii și peste 850.
000 de abonamente medicale.
„Comparativ cu anii anteriori, vedem din ce în ce mai multe companii care optează pentru abonamente complexe, în încercarea de a răspunde nevoilor reale ale angajaților.
Vorbim, astfel, despre abonamente care includ nu doar servicii medicale dedicate sănătății fizice, ci și celei psihoemoționale sau chiar orale, prin care angajatii își pot rezolva acum cât mai multe nevoi medicale.
Angajații primesc, #peabonament, ședințe de psihoterapie, de kinetoterapie, acces la programe de wellbeing sau servicii stomatologice.
Fără doar și poate, abonamentele medicale pe care companiile le oferă angajaților în momentul de față sunt mai complexe decât în urmă cu trei ani, iar acest trend va continua”, a explicat Andreea Minuță, Director Executiv, Divizia de Abonamente REGINA MARIA.
Ce stă în spatele acestei tendințe și de ce se așteaptă specialiștii din piață ca ea să se accentueze în perioada următoare?Sunt un diferențiatorAbonamentele medicale complexe reprezintă un diferențiator important într-o piață a muncii unde beneficiile sunt limitate ca varietate, iar ofertele de angajare ajung, adesea, să fie similare.
Când un candidat are în față două propuneri de angajare cu același salariu și abonament medical inclus, o va alege, cel mai probabil, pe cea care îi oferă mai multe beneficii prin acel abonament, deoarece va avea mai mult de câștigat.
Aceste instrumente fac diferența nu doar între roluri asemănătoare, ci și atunci când un candidat ezită între o oportunitate disponibilă într-o multinațională și una deschisă într-o companie mai mică.
Lucru de care IMM-urile din România sunt foarte conștiente – acestea au înțeles de ceva vreme că, în lupta recrutării și reținerii celor mai bune talente, trebuie să aibă aceleași atuuri ca o organizație de mari dimensiuni.
Situația este evidențiată și de datele REGINA MARIA, care a constatat o triplare a numărului de IMM-uri partenere ce aleg să ofere abonamente medicale.
Multe dintre ele se orientează, de asemenea, către soluții complexe.
„Am observat și în rândul companiilor mici și mijlocii tendința de achiziție a unor pachete din ce în ce mai complexe, cu mai multe servicii, inclusiv pentru membrii de familie.
Datele noastre ne arată că numărul companiilor mici și mijlocii care au grijă de sănătatea angajaților lor #peabonament s-a triplat în ultimii trei ani și că, în prezent, 85% dintre IMM-urile partenere au optat pentru pachete medicale complexe”, a subliniat Andreea Minuță.
Oferă mai multEste evident că, printr-un astfel de beneficiu extrasalarial medical, un angajat va primi acces la mai multe tipuri de servicii medicale, fapt ce răspunde unui număr mai mare de nevoi, mai multe discount-uri și chiar posibilitatea de a include și membrii familiei pe abonament.
Abonamentele medicale REGINA MARIA pot fi completate cu extraopțiuni de psihoterapie, de stomatologie sau cu programe de wellbeing, oferind acces la un întreg ecosistem medical.
Susțin economisirea Cu cât un abonament medical este mai complex, cu atât el oferă acces la o varietate mai mare de servicii medicale, gratuit sau cu discount-uri semnificative, ceea ce înseamnă, la finalul zilei, o economie mai mare pentru bugetul personal al angajaților.
Un abonat REGINA MARIA economisește, în medie, circa 3.
500 lei pe an prin accesarea serviciilor medicale prin abonament, însă, în anumite cazuri, sumele pot fi mai mari.
Avantajele financiare rămân, în continuare, de ambele părți: chiar dacă alege să încheie abonamente mai complexe pentru proprii angajați, o companie va continua să beneficieze de deductibilitățile fiscale asociate acestui instrument, ceea ce reprezintă un avantaj financiar important în contextul economic instabil de astăzi.
Articol susținut de Regina Maria